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한식에 대한 미국인들의 선호도 평가 연구
Sensory Evaluation of Korean Traditional Foods for Americans 원문보기

韓國食生活文化學會誌 = Journal of the Korean Society of Food Culture, v.22 no.6, 2007년, pp.801 - 807  

홍상필 (한국식품연구원) ,  이민아 (한국식품연구원) ,  김은미 (한국식품연구원) ,  채인숙 (제주대학교)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The objectives of this study were to develop Korean dishes acceptable for quick-service Korean food restaurant franchising operations in the U.S. and to test consumer preferences of 6 Korean dishes developed. One hundred American consumers evaluated beef(Bulgogi), pork(Jeyuk-bokkeum), chicken(Dagkal...

주제어

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문제 정의

  • 이에 본 연구에서는 세계시장의 진출로인 미국 시장에서 전문가집단과 일반소비자집단의 두 집단으로 구성된 현지 미국인들을 대상으로 한식의 적용 가능성을 조사.분석함으로써 미국시장에 적용 가능한 quickservice 형 한식 프랜차이즈 시스템 개발 방안을 모색하기 위한 기초자료를 제공하고자 하였다.
  • 이에 본 연구에서는 세계시장의 진출로인 미국 시장에서 전문가집단과 일반소비자집단의 두 집단으로 구성된 현지 미국인들을 대상으로 한식의 적용 가능성을 조사.분석함으로써 미국시장에 적용 가능한 quickservice 형 한식 프랜차이즈 시스템 개발 방안을 모색하기 위한 기초자료를 제공하고자 하였다.
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참고문헌 (17)

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