최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기Information Systems Review, v.9 no.1, 2007년, pp.1 - 21
유상진 (계명대학교 경영정보학과) , , 김효정 (경북대학교 경영학부 BK)
This research investigates the determinants of consumer's acceptance for the mobile Ads. Based on TAM(Technology Acceptance Model) and Flow theory, our research adopts some factors for a theoretical model such as entertainment, information, irritation, credibility, flow experience, attitudes and acc...
김상래, '모바일 광고 수용에 미치는 요인에 관한 연구', 석사학위논문, 한국외국어 대학교 경영정보대학원, 서울, 2004
남영호, '인터넷쇼핑몰 특성, 플로우 및 지각된 위험이 구매의도에 미치는 영향에 관한 연 구', 석사학위논문, 계명대학교, 대구, 2002
노형진, SPSS/Amos에 의한 사회조사분석: 범주형 데이터 분석 및 공분산구조분석. 서울: 형설출판사, 2003
문형돈, 이재환, '국내외 무선인터넷 시장 동향', 전자통신동향분석, 제17권, 제3호, 2002, pp. 15-26
박민영, '모바일 인터넷 서비스 이용에 영향을 미치는 요인에 관한 연구', 석사학위논문, 영남대학교, 대구, 2003
박진현, 구자춘, '무선인터넷서비스시장의 국내.외 동향과 시사점', 정보통신정책, 제13권, 제3호, 서울: 정보통신정책연구원, 2001
양영종, '인터넷 광고의 복잡성과 집중도에 따른 광고태도, 브랜드태도, 구매의도 계층효과', 광고연구, 제60호, 2003, pp. 107-129
유제국, '모바일 광고의 현황과 시사점', 정보통신정책, 제13권, 제14호, 통권 283호, 2001
윤정로, '플로우가 인터넷 광고 효과에 미치는 영향에 관한 연구', 석사학위논문, 홍익대학교, 서울, 2001
윤정원, '모바일 무선인터넷서비스의 이용행태와 추구혜택에 관한 연구', 석사학위논문, 단국대학교, 서울, 2001
이시훈, '플로우(flow)의 경험집단과 인터넷 광고의 효과에 관한 연구', 광고학연구, 제11권, 제4호, 2000, pp. 135-164
이정섭, 이원준, 김태웅, '디지털 경영의 현재와 미래: 모바일 인터넷의 사용자 수용', 한국 경영정보학회, 2003 춘계학술대회, 2003, pp. 932-949
이현우, '인터넷의 경제적 가치에 대한 연구', 광고연구, 제35권, 1977, pp. 33-54
한국인터넷 진흥원, 무선인터넷 이용실태조사, 2004, 2005. 10. 20. 인용: http://nada.or.kr/pr/data_list.html
황용석, '웹 이용과정에서 플로우(flow) 형성에 관한 이론적 모델연구', 박사학위논문, 성균 관대학교, 서울, 1998
Bentler, P.M., & D.G. Bonnett, 'Significance Tests and Goodness of Fit in the Analysis of Covariance Structures', Psychological Bulletin, Vol. 88, 1980, pp. 588-606
Brackett, L.K., & B.N. Carr, 'Cyberspace advertising vs. other media: Consumer vs. mature student attitudes', Journal of Advertising Research, Vol.41, No.5, 2001, pp. 23-32
Bruner II, G., & A. Kumar, 'Web Commercials and Advertising Hierarchy of Effects', Journal of Advertising Research, Vol.7, 2000, pp. 35-42
Chen, Q., S.J. Clifford, & W.D. Wells, 'Attitude toward the site II: New Information', Journal of Advertising Research, Vol.18, 2002, pp. 33-45
Davis, F.D., R.P. Bagozzi, & P.R. Warshaw, 'User acceptance of computer technology: A comparison of two theoretical models', Management Science, Vol.35, No.8, 1989, pp. 982-1003
Ducoffe, R.H., 'Advertising value and advertising on the Web', Journal of Advertising Research, Vol.36, No.5, 1996, pp. 21-35
Eighmey, J., 'Profilling User Responses to Commercial Web Sites', Journal of Advertising Research, May-June, 1997, pp. 59-66
Eighmey, J., & L. McCord, 'Adding Value in the Information Age: Uses and Gratifications of Sites on then World Wide Web', Journal of Business Research, Vol.41, 1998, pp. 187-194
Gefen, D., E. Karahanna, & D. W. Straub, 'Trust and TAM in Online Shopping: An Integrated Model', MIS Quarterly, Vol.27, No.1, 2003, pp. 51-90
Ghani, J.A., R. Supnick, & P. Rooney, ''The Experience of Flow in computermediated and in Face to Face Groups', Proceedings of the Twelfth International Conference on Information Systems, DeGross, J.I, I. Benbasat, G. DeSanctis, & C. M. Beath, Eds, New York, December, 1991, pp. 16-18
Ghani, J.A., & S.P. Deshpande, 'Task characteristics and the experience of optimal flow in human computer interaction', J. Psychology, Vol.128, No.4, 1994, pp. 381-391
Hair, J.A., R.E. Anderson, R.L. Tatham, & W.C. Black, Multivariate Data Analysis(5th edition), New Jersey, Upper Saddle River: Prentice Hall, 1998
Hoffman. D., & T.P. Novak, 'Marketing in hyper media computer mediated environments: Conceptual foundations', Journal of Marketing, Vol.60(July), 1996, pp. 50-68
Jarvenpaa, S.L., & N. Tractinsky, 'Consumer Trust in an Internet store: A Cross Cultural Validation', Journal of Computer Mediated Communication, Vol.5, No.2, 1999, pp. 1-35
Kim M.J. & S.J. Lennon, 'Television shopping for apparel in the United States: Effects of Perceived Amount of Information on Perceived Risks and Purchase Intention', Family and Consumer Sciences Research Journal, Vol.28, No.3, 2000, pp. 301-330
Koufaris, M., 'Applying the Technology Acceptance Model and Flow Theory to Online Consumer Behavior', Information Systems Research, Vol.13, No.2, 2002, pp. 205-223
MacCallum, R.C., 'Specification Search in Covariance Structure Modeling', Psychology Bulletin, Vol.100, 1986, pp. 107-120
MacKenzie, B.S., R.J. Lutz, & G.E. Belch, 'The Role of Attitude toward the Ad as a Mediator of Advertising Effectiveness: A test of Competing Explanation', Journal of Marketing Research, Vol.23, 1986, pp. 130-143
MacKenzie, B.S., & R.J. Lutz, 'An empirical examination of the structural antecedent of attitude toward the ad in an advertising pretesting context', Journal of Marketing, Vol.53 (April), 1989, pp. 48-65
Melody M.T., S.C. Ho., & T.P. Liang, 'Consumer Attitude Toward Mobile Advertising: An Empirical Study', International Journal of Electronic Commerce, Vol.8, No.3, 2004, pp. 65-78
Moon, J.C., & Y.G. Kim, 'Extending the TAM for a World Wide Web context', Information and Management, Vol.38, 2001, pp. 217-230
Moorman, C., G. Zaltman, & R. Deshpand, 'Relationships between providers and users of market research: The dynamics of trust within and between organizations', Journal of Marketing Research, Vol.29, 1992, pp. 314-328
Morgan, R.E., & S.D. Hunt, 'The commitment trust theory of relationship marketing', Journal of Marketing, Vol.58, 1994, pp. 36-37
Nei, D., R.V. Niekerk, J.P. Berthan, & T. Davies, 'Going with the flow: web sites and customer involvement', Internet Research Electronic Networking Applications and Policy, Vol.9, No.2, 1999, pp. 110-111
Novak, T.P., D.L. Hoffman, & Y.F. Yung, 'Measuring the customer experience in online environments: A structural modeling approach', Marketing Science, Winter, Vol.19, No.1, 2000, pp. 22-44
Nunnally, J.C., Psychometric theory 2nd ed. McGraw Hill, New York, 1978
Ovum. Global Mobile market 2001-2005, 2000
Schlosser, A.E., S. Shavitt, & A. Kanfer, 'Survey of Internet users' attitudes toward Internet advertising', Journal of Interactive Marketing, Vol.13, No.3, 1999, pp. 34-54
Sub, B., & I. Han, 'Effect of Trust on Customer Acceptance of Internet Banking', Electronic Commerce Research and Applications, Vol.1, 2002, pp. 247-263
Trevino, L.K., & J. Webster, 'Flow in computer-mediated communication', Communication Research, Vol.19, No.5, 1992, pp. 539-573
Venkatesh V., & F.D. Davis, 'A Theoretical Extension of the Technology Acceptance Model: Four Longitudinal Field Studies', Management Science, Vol.46, No.5, 2000, pp. 186-204
Zinkhan, G.M. 'Trends in Advertising and Advertising Research', 광고학연구, Vol.9, No.3, 1998, pp. 141-159
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.