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집중유도 교류 전위차법을 이용한 철도차량 차륜의 표면과 내부 결함 평가
Evaluation of Surface and Sub-surface defects in Railway Wheel Using Induced Current Focused Potential Drops 원문보기

한국철도학회 논문집 = Journal of the Korean Society for Railway, v.10 no.1 = no.38, 2007년, pp.1 - 6  

이동형 (한국철도기술연구원) ,  권석진 (한국철도기술연구원, 철도시스템안전연구본부)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Railway wheels in service are regularly checked by ultrasonic testing, acoustic emission and eddy current testing method and so on. However, ultrasonic testing is sometimes inadequate for sensitively detecting the cracks in railway wheel which is mainly because of the fact of crack closure. Recently...

주제어

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문제 정의

  • 이러한 문제점을 해결하기 위하여 본 연구에서는 집중유도 교류 전위차법을 이용, 차륜에서 발생하고 있는 표면 결함과 표면직하의 내부결함 검출 정도에 관한 연구를 수행하였다.
  • 차륜답면에 밀착될 수 있도록 EMAT의 각도를 조정할 수 있게 하여 표면에 존재하는 결함을 보다 정도 높게 검출할 수 있도록 연구를 실시하였다.
  • 탐촉자 간격에 의한 결함탐상 정도의 영향에 대하여 살펴보았다. Fig.
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참고문헌 (10)

  1. A. Ekberg, J.Marais, 'Effects of imperfections on fatigue initiation in railway wheel', Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers Part F., Vol. 214, (2000), p.46 

  2. V.Esslinger, R.Kieselbach, R.Koller, B.Weisse, 'The railway accident of Eschede - technical background', Engineering Failure Analysis, Vol. 11, (2004), pp.515-535 

  3. P. Rainer, A.Erhard, H-J. Montag, H.M.Thomas, H.Wusternberg, 'NDT technique for railroad wheel and gauge corner inspection', NDT &E international, Vol. 37, (2004), p.89-94 

  4. S.Kenderian, D.Cerniglia, B.B.Djordjeve, G.Garcia, 'Laser-air hybrid ultrasonic technique for dynamic railroad inspection applications', (2004), 16th World Congress NDT 

  5. Kim Y.G, Ahn.B.Y, Kim Y.J, 'Flaw detection of railroad wheel tread using EMAT', Key Engineering Materials, Vol. 270-273, 2004, pp.619-624 

  6. M.Saka, H.Tohmyoh, H.Okabe, S.R.Ahmed, 'Local thermal treatment for opening the closed crack', The 7th Far-East Conference on Nondestructive Testing, (2006), pp33-39 

  7. T. Shoji, 'Current status and future direction of potential drop method of QNDE' (in Japanese), Journal of Japan Society for Non Destructive Inspection, Vol.49, No.11, (2000), p.762 

  8. S.J.Kwon,J.W.Park,K.Ogawa,T.Shoji, 'Development of a new concept for Induced Current Focusing Potential Drop for crack detection in press fit railway axle', (2004), 14th Wheelset Congress 

  9. 木川武彦, '鐵道車輪のフラットの生成ならびに剝離に?する?究', 1995.9, RTRI論文集 

  10. Daniel H.Stone, Brtto .R. Rajkumar, Steven .M.Belport, G.J.Moyar, 'Wheel spalling/shelling', AAR report, no.R-814, 1992.6 

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