최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국지구과학회지 = Journal of the Korean Earth Science Society, v.28 no.3, 2007년, pp.277 - 288
이정아 (서울대학교 지구과학교육과) , 맹승호 (서울대학교 지구과학교육과) , 김찬종 (서울대학교 지구과학교육과)
This study analyzed the visual images covering 'weather' and 'weather forecast' in elementary science textbooks from the Syllabus Period to the 7th national curriculum from the socio-semiotic perspective. The results showed that most of the visual images were 'realistic' which were descriptive of re...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
김익균, 1993, 중학교 과학 일과 에너지 단원에 제시된 삽화에 대한 중학생들의 이해. 물리교육, 11(2), 121-139
송판섭, 김정덕, 문병찬, 김해경, 2003, 제6차와 제7차 교육 과정의 슬기로운 생활 교과서 삽화 비교 분석: 1학년 교과서를 중심으로. 초등과학교육, 22(3), 251-259
오원근, 강지영, 박은정, 2005, 열의 전도 및 상태 변화에 대한 중등학생들의 선개념이 교과서의 삽화 이해에 미치는 영향. 새물리, 56(6), 363-374
우종욱, 정완호, 권재술, 최병순, 정진우, 허명, 1992, 초등학교 자연교과서 개발 체제 분석 및 평가 연구. 한국과학교육학회지, 12(2), 109-128
유영미, 2004, 과학교과서에 내재된 성별 지배 이데올로기분석. 교육사회학연구, 14(1), 39-67
Ametller, J. and Pinto, R., 2002, Students' reading of innovative images of energy at secondary school level. International Journal of Science Education, 24 (3), 285-312
Cobley, P., 2001, Introducing semiotics (2nd ed.). Totem Books, Cambridge, USA, 182 p
Colin, P., Chauvet, R, and Viennot, L., 2002, Reading images in optics: students' difficulties and teachers' views. International Journal of Science Education, 24 (3), 313-332
Dimopoulos, K., Koulaidis, V., and Sklaveniti, S., 2003, Towards an analysis of visual images in school science textbooks and press articles about science and technology. Research in Science Education, 33 (2), 189-216
Halliday, M.A.K., 1978, Language as social semiotic: the social interpretation of language and meaning. Edward Arnold, London, 256 p
Halliday, M.A.K., 1994, An introduction to functional grammar (2nd ed.). Edward Arnold, London, 434 p
Jacobi, D., 1999, Le communication scientifique: Dis-cours, figures, modeles. Presses Universitaires de Grenoble, Grenoble, 277 p
Kress, G, Jewitt, C, Ogborn, J., and Tsatsarelis, C, 2001, Multimodal teaching and learning: the rhetorics of the science classroom. Continuum, New York, USA, 188 p
Kress, G and van Leewen, T, 2006, Reading Images: The grammar of visual design (2nd ed.). Routledge, New York, USA, 291 p
Lemke, J., 1998, Multiplying meaning: Visual and verbal semiotics in scientific text. In Martin, J. R. and Veel R. (eds.), Reading science: Critical and functional perspectives on discourse of science. Routledge, London, 87-113
Pinto, R., 2002, Introduction to the Science Teacher Training in an Information Society (STTIS) project. International Journal of Science Education, 24 (3), 227-234
Pinto, R. and Ametller, J., 2002, Students' difficulties in reading images: Comparing results from four national research groups. International Journal of Science Education, 24 (3), 333-341
Roth, W.M., Pozzer-Ardenghi, L., and Han, J.Y., 2005, Critical graphicacy: Understanding visual representation practices in school science. Springer, Dordrecht, 285 p
Storey, J., 1993, An introductory guide to cultural theory and popular culture. University of Georgia, Athens, 238 p
Stylianidou, F, 2002, Analysis of science textbook pictures about energy and pupils' readings of them. International Journal of Science Education, 24 (3), 257-283
Testa, I., Monroy, G, and Sassi, E., 2002, Students' reading images in kinematics: the case of real-time graphs. International Journal of Science Education, 24 (3), 235-356
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.