최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기대한가정학회지 = Journal of the Korean Home Economics Association, v.46 no.9 = no.245, 2008년, pp.125 - 135
The purpose of this study was to examine the effects of young children's age and information processing style in understanding spatial coordinates. For sampling the subjects of this study, Korean version K-ABC Intelligence Test(Moon, Soo-Back, 1997)was conducted with 165 children aged 5-6 who were a...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
권우정(2004). 좌표관련 활동이 유아의 공간좌표 인식능력에 미치는 영향. 덕성여자대학교 석사학위 청구논문
김애란(1987). 유아의 공간좌표점 지각에 관한 연구. 중앙대학교 석사학위 청구논문
김은정(2006). 문제해결에 기초한 유아 기하활동 구성 및 적용 효과. 덕성여자대학교 박사학위 청구논문
김정민(2005). 정보처리양식에 따른 상위언어 능력과 창의적 언어 능력의 차이. 대구가톨릭대학교 석사학위 청구논문
김지현, 이정욱(2004). 유아의 좌표지각능력과 위치표상능력과의 관계연구, 아동학회지, 25(6). 1-13
김충식(1991). 유아의 공간좌표지각 발달에 관한 연구. 국민대학교 교육대학원 석사학위 청구논문
문수백(1997). K-ABC 해석요강. 서울: 학지사
박영배(1995). 수학 교수.학습의 구성주의적 전개에 관한 연구. 서울대학교 박사학위 청구논문
여유진(2008). 유아의 계획능력과 정보처리양식이 수학 영역별 성취에 미치는 영향. 대구가톨릭대학교 석사학위 청구논문
오미형(2005). 정보처리유형에 따른 유아의 이야기 구성능력의 차이. 아동교육, 14(1), 191-203
이경우(1987). 유아를 위한 새수학교육. 서울: 창지사
이정욱(2005). 유아의 좌표이해 능력에 관한 연구. 유아교육연구, 9(2), 5-18
이채호(2006). 유아의 정보처리양식이 동작활동에 미치는 영향. 성균관대학교 석사학위 청구논문
최 연, 이정욱(2006). 유아의 이동기하 능력에 관한 연구. 열린유아교육연구, 11(1), 197-215
홍혜경(2004). 유아수학능력과 교육. 서울: 양서원
Blades, M., & Spencer, C.(1989). Young children's ability to use coordinate references. Journal of Genetic Psychology, 150, 5-18
Bogen, J. E.(1969). The other side of the brain: Parts I, II, and III. Bulletin of the Los Angeles Neurological Society, 43, 73-105, 135-162, 191-203
Bogen, J. E.(1975). Some educational aspects of hemispheric specialization. U. C. L. A. Educator. 17, 24-32
Copley, J. V.(2000). The young child and mathematics. Washington, D.C: NAEYC
Clements, D. H.(1999). Geometric and spatial thinking in young children(66-79). In J. V. Copely(Ed), Mathematics in the Early Years. Reston, VA: The National Council of Teachers for Mathematics
Clements, D. H.(2004). Geometric and spatial thinking in early childhood education. In D. H. Clement & J. Sarama(Eds.), Engaging Young Children in Mathematics: Standards for Early Childhood Mathematics Education(267-297). Mhawah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, pub
Das, J. P., Kirby, J. R., & Jarman, R. F.(1979). Simultaneous and successive cognitive processes. New York: Academic Press
Del Grande, J.(1990). Spatial Sense. Aritbmatics Teacher, 73(6), 14-20
Gazzaniga, M. S.(1970). The bisected brain. New York: Appleton Century Crofts
Gordon, H. W., & Bogen, J. E.(1974). Hemispheric lateralization of singing after omtracarptod spdoum amylobarbitone. Journal of Neurology, Meurosurgery, and Psychiatry, 37, 727-738
Hannibal, M. A. Z., & Clamants, D. H.(2000). Young children's understanding of basic geometric shapes. Manuscript submitted for publication
Johnson, S. W.(1979). Arithmetic and learning disabilities. Boston: Allyn & Bacon
Jonassen, D. H., & Grabowski, B. L.(1993). Handbook of Individual Differences Learning & Instruction. New Jersey: Lawrence Eribaum Associates
Kaufman, A. S., & Kaufman, N. L.(1984). K-ABC Interpretation manual. Circle Pines, MN: American Guidence Service
Kennedy, L. M., Tipps, S., & Johnson, A.(2004). Guiding children's learning of mathematics. Belmont. CA: Wadsworth/Tomson Learning
Kimura, D.(1967). Functional asymmetry of the brain in dichotic listening. Cortex, 3, 163-178
Kirby, J. R., & Das, J. P.(1977). Reading Achievement, IQ and Simultaneous-Successive Processing. Journal of Educational Psychology. 69(5), 564-570
Levy, J.(1972). Lateral specialization of the human brain: Behavioral manifestations and possible evolutionary basis. In J. A. Kiger(ED.), Biology of behavior. Corvallis OR: Oregon State University Press
Luria, A. R.(1966). Higher cortical funtions in man. New York: Basic Books
Luria, A. R.(1970). The Functional Organization of the Brain. Scientific American, 222, 66-78
NCTM(1989). Curriculum and Evaluation Standards for School Mathematics
NCTM(2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: NCTM
Neisser, U.(1967). Cognitive psychology. New York: Trabasso Appleton-Century-Crofts
Paivio, A.(1975). Imagery and synchronic thinking. Canadian Psychological Review, 16, 147-163
Paivio, A.(1976). Concerning dual-coding and simultaneous-successive processing. Canadian Psychological Review, 17, 69-71
Piaget, J., & Inhelder, B.(1956). The Child's Conception of Space. London: Routledge & Kegan Paul
Piaget, J., & Inhelder, B., & Szeminska, A.(1960). The Child's Conception of Geometry. New York: Norton
Sample, R. E.(1975). Are you teaching only one side of The brain? Learning, 3, 24-30
Satlow, E., & Newcomb, N.(1998). When is a triangle not a triangle? Young children's developing concepts of geometric shape. Cognitive Development, 13, 547-559
Schneider, W., & Shiffrin, R. M.(1977). Controlled and automatic human information processing: Detection, search, and attention Psychological Review, 84, 1-66
Somerville, S. C., & Bryant, P. E.(1985). Young Children's use of spatial coordinates. Child Development, 56, 604-613
Sperry, R. W.(1975). Left-brain, right-brain. Saturday Review, 2(23), 19-25
Watters, J. J., & English, L. D.(1995). Children's application of simultaneous and successive processing in inductive and inductive reasoning skills. Journal of Research in Science Teaching, 32(7), 699-714
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.