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제주지역 학교급식 관리자의 조직문화 및 조직몰입에 따른 직무만족도 분석
Analysis of School Foodservice Managers' Job Satisfaction by Organizational Culture and Commitment in Jeju 원문보기

韓國食生活文化學會誌 = Journal of the Korean Society of Food Culture, v.23 no.3, 2008년, pp.366 - 376  

부윤정 (표선초등학교) ,  채인숙 (제주대학교 식품영양학과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

The purpose of this study was to examine the job satisfaction of foodservice managers at schools in Jeju, Korea, according to the organizational culture and commitment of the school foodservice and administrative departments. The subjects included 144 (98.6%) dieticians from Jeju schools. The data w...

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문제 정의

  • 본 연구에서는 제주지역 학교급식 영양사를 대상으로 급식실 - 행정실의 조직문화 유형과 조직몰입 수준을 측정하여 조직문화 유형, 조직몰입 수준과 직무만족도와의 관련성을 규명하고자 하였다. 연구 결과 현재 제주지역 학교급식 영양사가 인지하는 급식실 .
  • 관한 연구는 거의 전무한 실정이다. 이에 본 연구에서는 제주지역 학교급식 영양사의 직무만족도와 이에 영향을 미칠 수 있는 급식실 - 행정실의 조직문화 유형 및 조직몰입 수준에 관한 상호 관계를 분석함으로써 제주지역 학교급식 영양사의 직무환경을 개선시킬 수 있는 방안을 모색하고자 하였다.
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