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NTIS 바로가기한국방재학회논문집 = Journal of the Korean Society of Hazard Mitigation, v.8 no.4, 2008년, pp.23 - 29
This research proposes two sub-models and one integrated model for the classification of safety in curve section of road, where the fatal-rate is relatively higher in accidents. The first sub-model calculates the accident-rate by safety-index that is based on the road geometries. The second decides ...
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강정규 (1985) 고속도로 기하구조가 교통사고발생에 미치는 영향 연구, 석사학위논문, 서울대학교
건설교통부 도로교통량 통계연보
국토연구원 (2005) 국가기간교통망의 유고 대응전략 연구
김경석, 진광성 (1996) 도로기하구조와 안전성의 상호관계분석 연 구. 연구보고서, 국토연구원
김태완 (1996) 도로의 기하요소가 교통사고에 미치는 영향. 석사 학위논문, 서울대학교
도로교통(안전관리)공단 (1995) 사망사고에서의 도로환경 요인분석 에 관한 연구
도로교통(안전관리) 공단 전국 시도 및 도로별 사고잦은 곳 현황
도로교통공단 (2007) 2006년 교통사고통계
소방방재청 홈페이지 http://www.nema.go.kr/
정준화, 유수현, 윤여환 (2000) 곡선부에서 주행하는 차량의 행태 분석. 대한토목학회논문집. 대한토목학회, 제20권, 제1-D호
최재성 (1998) 도로선형에 대한 설계일관성 평가모형의 개발. 대한교통학회논문집, 대한교통학회, 제16권, 제4호
한국건설기술연구원 (1989) 교통사고와 도로의 기하구조조건과의 관계
Lamm, R., B. Psarianos, and T. Mailaender (1999) Highway Design and Traffic Safety Engineering Handbook. McGraw Hill
Lamm, R., E. M. Choueiri, J. C. Hayward, and A. Paluri (1988) Possible Design Procedure to Promote Design Consistency in Highway Geometric Design on Two Lane Rural Roads, TRR 1195
Mintsis, G. (1988) Speed distributions on road curves, Traffic Engineering and Control
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