First, we have reviewed the concepts of technology as tools, artefacts, and instruments and then introduced constructivism, mathematical communication, and anthropological views on the technology as instruments. Next, this study has supported the anthropological studies considering the facts that le...
First, we have reviewed the concepts of technology as tools, artefacts, and instruments and then introduced constructivism, mathematical communication, and anthropological views on the technology as instruments. Next, this study has supported the anthropological studies considering the facts that learners develop instrumented schemes in the interactions among learners, tools, and mathematical knowledge, and has discussed the change of paradigm. Finally, we have argued that curriculum, epistemology, and relevant studies should be changed to the new paradigm, and then we have discussed that the change of paradigm should be established on the nature, the purpose, the contents, and the assessment in mathematics learning and the role of teachers.
First, we have reviewed the concepts of technology as tools, artefacts, and instruments and then introduced constructivism, mathematical communication, and anthropological views on the technology as instruments. Next, this study has supported the anthropological studies considering the facts that learners develop instrumented schemes in the interactions among learners, tools, and mathematical knowledge, and has discussed the change of paradigm. Finally, we have argued that curriculum, epistemology, and relevant studies should be changed to the new paradigm, and then we have discussed that the change of paradigm should be established on the nature, the purpose, the contents, and the assessment in mathematics learning and the role of teachers.
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
문제 정의
고찰하였다. 따라서 그는 이러한 문제점의 처방을 위해 컴퓨터의 효율적 활용에 대하여 적절한 교수학적 처방이 요구됨을 지적하고, 바람직한 방향을 탐색하였다.
본 연구에서는 수학 학습에 instrument로서의 테크놀로지 도입을 지지할 것이며, 도구와 독립적으로 개인이 발달시키는 심적 구조에 대해 이야기하는 개인적 구성주의보다는 테크놀로지를 사용하는 개인들이 instrumented scheme을 만들어낸다고 설명하는 인류학적 관점을 소개하고, 이를 기반으로 수학 학습에 있어 새로운 패러다임으로의 전환을 논의하고자 한다.
제안 방법
본 논문에서는 먼저 테크놀로지의 개념을 tool, artefact, instruments. 나누어 살펴보고, instrument가 수학 학습을 중재하며, 학습자, 도구, 수학적 지식의 상호작용에서 중요시됨을 언급하였다.
나누어 살펴보고, instrument가 수학 학습을 중재하며, 학습자, 도구, 수학적 지식의 상호작용에서 중요시됨을 언급하였다. 이어서 instrument 로서의 테크놀로지를 개인적 구성주의와 사회적 구성주의, 수학적 의사소통, 인류학적 접근에서 고찰함으로써, 수학 학습에 instrument로서의 테크놀로지 도입을 지지하고, 테크놀로지를 사용하는 개인들이 instrumented scheme을 만들어낸다고 설명하는 인류학적 관점을 중시하며, 이를 기반으로 새로운 패러다임으로의 전환을 논의하였다.
성능/효과
가능하다. 결론적으로 수학적 지식의 변환이 필연적이라는 것은 올바른 견해였다고 할 수 있다.
이러한 테크놀로지를 학교 수학의 학습에 도입하려는 시도 및 관련 연구들은 CAL(Computer Assisted Learning), CAKComputer Assisted Instruction), CBT(Computer Based Teaching), ICALdntelligent Assisted Learning), ICAIdntelligent Computer Computer Assisted Instruction), ITSdntelligent Tutoring System) 등의 이름으로 행해져 왔다. 이러한 연구들은 테크놀로지가 교수방법, 학습방법뿐만 아니라 수학교육 과정까지 변화시킬 수 있음을 시사하였으며, 더 나아가, 교육제도까지 변화시킬 수 있는 가능성을 보여주었다.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.