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NTIS 바로가기服飾 = Journal of the Korean Society of Costume, v.59 no.2, 2009년, pp.101 - 110
This is a study regarding the development of cultural products with applied traditional Saekdong-image. The objective of this study is to develop unique cultural products which combine traditional korean images with modern feel by utilizing traditional Saekdong-image. Saekdong has been an object of ...
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김여원, 최종명 (2007). 대학생의 색동에 대한 인식과 이미지 분석. 복식, 57(7), p. 120
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경운박물관. 앞의 책, p. 101
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위의 책, p. 53
위의 책, p. 105
위의 책, p. 311
2007년 11월 인사동 문화상품전문점인 쌈지길, 솝리, 우리세계, 민예사랑, 가람, 통인가게, 한국관광명품점, 아리랑, 가나아트삽, 가교, 우리규방 등과 박물관의 기념품샵을 중심으로 현재 판매되고 있는 문화상품에 대한 시장조사를 설시하였다
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