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3차 종합병원 안과병동의 전화 상담 중 전화문의 내용 및 간호중재에 대한 조사 연구
Telephone Inquiries to the Ophthalmology Nursing Unit and Nursing Interventions Through Telephone Consultations 원문보기

동서간호학연구지 = Journal of East-West nursing research, v.15 no.2, 2009년, pp.157 - 167  

이현정 (서울대학교병원) ,  박현애 (서울대학교 간호학과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Purpose: This study examines the patient problems and nursing interventions during telephone consultations by nurses in an ophthalmology nursing unit. Methods: The data were collected during telephone consultations. A total of 13 nurses consulted 170 patients between September 29 and November 30, 20...

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문제 정의

  • 본 연구의 목적은 안과병동 간호사의 전화상담 경험 실태와 간호사실에 접수된 환자 및 가족들의 전화문의 내용과 빈도 및 문의 내용에 따라 간호사들이 제공한 간호중재 내용과 빈도를 조사하여 분석하는데 있다.
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참고문헌 (23)

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