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NTIS 바로가기服飾 = Journal of the Korean Society of Costume, v.59 no.3, 2009년, pp.42 - 54
조우현 (성균관대학교 의상학) , 박현정 (전주대학교 패션산업) , 김문영 (계명대학교 패션마케팅학과) , 김용문 (강릉대학교 의상디자인학과)
The purpose of the study was to grasp problems through a basic survey of actual conditions of the Korean traditional costume industry and to grope a plan to settle the problems. The results were as follows. Operating Status: Rates of the companies' establishment were reduced in 2000s and their sales...
최선형, 정인희, 강순제 (1998). 한국 도시 여성의 한복 착용 및 구매실태. 복식, 37, p. 40
문화체육부 (1996). 한복의 생산 . 유통 . 소비 실태조사 연구
김지아 (2002). 한복대여점의 선택행동에 관한 연구. 성균관대학교 대학원 석사학위논문
한국복식학회 (2008). 2007 한복진흥을 위한 기초실태조사. 문화체육관광부 pp. 126-131
전양진, 조효숙, 홍나영 (1997). 한복 직물업체의 생산 및 유통구조에 관한 연구. 복식, 34, p. 142
조효순, 전양진, 이상은 (1998). 한복 제작업체의 경영 및 유통실태분석. 한복문화, 1(2), p. 169
전양진, 조효숙, 홍나영. 앞의 책, p. 145
조효순, 전양진, 이상은 (1998). 위의 책, p. 168
김지아 (2002) 한복대여점의 선택행동에 관한 연구. 성균관대학교 대학원 석사학위논문
이병화 (2005). 한복제품의 인터넷시장 활성화를 위한 웹사이트 분석 연구 한복문화, 9(1), pp. 122-125
고은주 (2005). 전통 패션상품의 시장기회분석을 통한 브랜드 마케팅 전략 제안. 한국의류학회지, 29(5), p. 699
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