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북미 법규 강화를 고려한 국내 자동차의 천정강도 시험특성에 관한 연구
A Study on the Characteristics of Domestic Vehicle on the Roof Crush Test Considering the Enhanced Safety Standard, FMVSS 216 원문보기

한국공작기계학회지 = Journal of the Korean society of machine tool engineers, v.18 no.4, 2009년, pp.348 - 354  

김은희 ,  이재광 (아주대학교 산업대학원 가계공학부) ,  이문구 (아주대학교 기계공학부) ,  홍민성 (아주대학교 기계공학부)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

In order to reduce the risk of roll over crash, one of the greatest risk events, National Highway Traffic Safety Administration(NHTSA) issued Notice of Proposed Rulemaking(NPRM) enhancing the safety standard on roof crush resistance, FMVSS No. 216 and changing some part of the test procedure. Accord...

주제어

AI 본문요약
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문제 정의

  • 본 논문에서는 향후 강화될 북미 NPRM 시험조건을 적용시켜 현재 국내 생산된 9종의 자동차들을 대상으로 요구조건 적합성을 시험하였다. 시험은 차량의 종류와 무게에 따라 시행하였고, 1대를 제외한 모든 대상 차량이 NPRM 시험 조건에 만족을 만족함을 확인하였다
  • 본 논문은 북미 천정강도법규(FMVSS 216) 강화를 계기로 국내 차량 중 일부분의 차량들에 대해서 천정강도 특성을 시험 후 NPRM 요구조건의 적합여부를 살펴보았다.
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참고문헌 (4)

  1. Lim, J. S., Lee, K. K., and Shim, I. S., 2006, "Consideration on the Characteristics of Roof Crush Test according to the Test Procedures of KMVSS 92 and FMVSS 216 considering Proposed Rule Making," KSAE, Vol. 2, pp. 1005-1010. 

  2. Rechnitzer, G. and Lane, J., 1997, "Roll Over Study-Vehicle Design and Occupant Injuries," Monash University Accident Research Centre-Report #65. 

  3. Kahane, C. J., 1989, "An Evaluation of Door Locks and Roof Crush Resistance of Passenger Cars," NHTSA Report Number Dot HS 807 489. 

  4. Willke, D. T., 2004, "Status of NHTSA's Roof Crush Research," SAE Government/Industry Meeting. 

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