최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국IT서비스학회지 = Journal of Information Technology Services, v.9 no.4, 2010년, pp.151 - 167
최병구 (국민대학교 경영정보학부) , 김은홍 (국민대학교 경영정보학부) , 지석구 (한국정보통신산업진흥원)
Recently, SaaS(Software as a Service) as a new type of information systems has become popular. Many information systems practitioners and academics, consequently, pay their attention to SaaS. However, there are very few empirical studies on SaaS success factors because of its short adoption history....
권철신, 조근태, 장병철, "최적의 ASP 모델선정에 관한 연구", 한국경영과학회 춘계학술대회논문집, (2001), pp.775-778.
김신표, 곽기영, 이춘열, "SaaS 서비스 기업의 시장 경쟁력 결정 요인 분석", 한국디지털정책학회 및 지식서비스와 컨설팅학회 추계공동학술대회 발표논문집,(2009), pp.189-195.
김영배, 한정화, "한국 전략경영 연구의 현황과 전망", 인사조직연구, 제2권, 제1호(1993), pp.139-188.
박정훈, ASP(Application Service Provider) 서비스 성공요인에 관한 연구, 한국외국어대학교 석사학위논문, 2005.
안준모, 이진선, "ASP의 핵심 역량과 성과 탐색", 정보기술과 데이터베이스 저널, 제12권, 제3호(2005), pp.81-96.
오철묵, 중소기업 정보화 진단 방법론에 관한 연구, 중앙대학교 석사학위논문, 1998.
전영일, "기업 경쟁력 강화를 위한 탐색적 연구 : 기업(사업)전략과 생산전략, 그리고 기업성과의 관계를 중심으로", 한국생산관리학회지, 제18권, 제1호(2007), pp.105-127.
채성일, 사회과학조사방법, 제2판, 학현사, 1992.
최규성, 기업에서 SaaS 도입 의사결정에 미치는 요인에 대한 연구, 한양대학교 석사학위논문, 2008.
최재영, 박지훈, "e-Business 환경에 있어서 ASP의 서비스 품질 요인에 관한 연구", 한국경영과학회 추계학술대회논문집, (2001), pp.387-390.
한국소프트웨어진흥원, SaaS 활성화 연구", 한국소프트웨어진흥원, 2007.
Anjana, S., A. Barua, and A. B. Whinston, "Understanding the Service Component of Application Service Provision : An Empirical Analysis of Satisfaction with ASP Services", MIS Quarterly, Vol.27, No.1 (2003), pp.91-123.
Bennett, K., P. Layzell, D. Budgen, P. Brereton, L. Macaulay, and M. Munro, "Service-based Software : The Future for Flexible Software", Proceedings of the 7th Asia-Pacific Conference on Software Engineering, (2000) , pp.214-221.
Bharadwaj S. G., P. R. Varadarajan, and J. Fahy, "Sustainable Competitive Advantage in Service Industries : A Conceptual Model and Research Propositions", Journal of Marketing, Vol.57, No.4(1993), pp.83-89.
DeLone, W. H. and E. R. McLean, "Information Systems Success : The Quest for the Dependent Variable", Information Systems Research, Vol.3, No.1(1992), pp.60-94.
Howell, J. M. and B. J. Avolio, "Transformational Leadership, Transactional Leadership, Locus of Control, and Support Fir Innovation : Key Predictors of Consolidated-Business-Unit Performance", Journal of Applied Psychology, Vol.78, No.6(1993), pp.891-902.
Kerlinger, F. N., Foundations of Behavioral Research, Rinehart and Winston, Fort Worth, 1986.
Kettinger, W. J. and V. Grover, "Toward a Theory of Business Process Change Management", Journal of Management Information Systems, Vol.12, No.1(1995) , pp.1-30.
Pitt, L. F., R. T. Watson, and C. B. Kavan, "Service Quality : A Measure of Information Systems Effectiveness", MIS Quarterly, (1995), pp.173-187.
Powell T. C. and A. Dent-Micallef, "Information Technology as Competitive Advantage : The Role of Human, Business, and Technology Resources", Strategic Management Journal, Vol.18, No.5(1997), pp.375-405.
Sorenson, P. and X. Chen, Towards SaaS Evaluation Model, Department of Computing Science, University of Alberta, 2008.
Turner M., F. Zhu, I. Kotsiopoulos, M. Russell, D. Budgen, K. Bennett, P. Brereton, J. Keane, P. Layzell, and M. Rigby, "Using Web Services Technologies to create an Information Broker : An Experience Report", International Conference on Software Engineering ICSE, (2004), pp.552-561.
Venkatraman A. and V. Ramamujam, "Measurement of Business Performance in Strategy Research : A Comparison of Approaches", Academy of Management Review, Vol.11, No.4(1986), pp.801-814.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.