최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국의류학회지 = Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles, v.34 no.4, 2010년, pp.606 - 616
장지연 (고려대학교 가정교육과) , 이윤정 (고려대학교 가정교육과)
This study investigates the flow that customers experience when they participate in a design process for the mass customization of apparel products according to participation level and individual personalities. In addition, how the flow influences the satisfaction and final purchase intention is als...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
김명소. (1999). 인터넷 사용시의 flow 경험과 전자상거래를 통한 구매의도와의 관계모형개발. 한국심리학회지,12(1), 197-225.
이지원. (2002). 대량맞춤화형 나염 의류상품을 위한 디자인과정 모형 연구. 연세대학교 대학원 석사학위 논문.
이지현. (2007). 지각된 맞춤화(Customization)의 구성요인이 관계품절에 미치는 영향-의류전자상거래 환경을 중심으로-. 서울대학교 대학원 박사학위 논문.
이주현. (1999). 케이블TV 홈쇼핑에서 소비자 만족에 관한 연구-의류제품을 중심으로-. 한양대학교 대학원 석사학위논문.
파인, 조셉. (1994). 매스 커스터마이제이션 혁명, 윤봉순 옮김 (2001). 서울: 21세기북스.
한상린, 박천교. (2000). Flow 개념을 이용한 인터넷 환경에서의 소비자 구매의도 결정요인분석. 마케팅연구, 15(1), 187-204.
Anderson, L. J., Ulrich, P. V., & Brannon, E. L. (2002). A consumer-driven model for mass customization in the apparel market. Journal of fashion Marketing and management, 6(3), 240-258.
Csikszentmihalyi, M. (1990). Flow: The psychology of optimal experience. New York: Harper and Row Publisher.
Duray, R., & Milligan, G. W. (1999). Improving customer satisfaction through mass customization. Quality Progress, 32(8), 60-66.
Frank, T. P. (2004). Mass customization: Reflections on the state of the concept. IJFMS, 16,313-334.
Hoffman, D. L., & Thomas, P. N. (1996). Marketing in hypermedia computer-mediated environments conceptual foundations. Journal of Marketing, 60(July), 50-68.
Kumamoto, J. (2002). An analysis of a mass customized product and its impact on consumers. Management Japan, 34, 1-16.
Mills, P. K., & Morris, J. H. (1986). Clients as 'partial' employees of service organizations: Role development in client participation. The Academy of Management Review, 11(4), 726-735.
Simonson, I. (2005). Determinants of customers' responses to customized offers: Conceptual framework and research propositions. Journal of Marketing, 69, 32-45.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.