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NTIS 바로가기한국콘텐츠학회논문지 = The Journal of the Korea Contents Association, v.10 no.5, 2010년, pp.210 - 219
Consumers differ in both horizontally and vertically. Market segmentation aims to divide horizontally different (or heterogeneous) consumers into more similar (or homogeneous) small segments. A specific consumer, however, may differ in vertically. He (or she) may belong to a different market segment...
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핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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계층적모형에 기반한 소비자동태성 모형에 대한 연구로는 어떤 것들이 있는가? | [7] 등의 모형에서와 같은 형태의 계층적선택모형에서 각각의 소비자의 효용함수 계수가 시변계수인 형태로 개발되고 있다. 계층적모형에 기반한 소비자동태성에 대한 연구로는 Kao and Allenby[2], Lachaab et al.[3], Netzer et al.[4] 및 Zhao et al.[5] 등이 있다. | |
시장세분화란 무엇을 의미하는가? | 시장을 이루고 있는 소비자는 욕구, 보유자원, 위치, 구매태도 및 구매관행 등에서 다르며, 시장세분화는 전체시장을 구성하는 서로 다른 소비자들을 작은 세분시장으로 나누어 접근하는 것을 의미한다[1]. 시장세분화에 의해 마케터는 서로 다른 소비자의 특성을 바탕으로 세분시장을 구분하거나, 서로 다른 소비자의 특성을 바탕으로 각 세분시장별로 가장 적합한 전략을 달리함으로써 보다 효과적인 마케팅관리를 수행할 수 있다. | |
마케터는 세장세분화에 의해 어떻게 효과적인 마케팅 관리를 서행할 수 있는가? | 시장을 이루고 있는 소비자는 욕구, 보유자원, 위치, 구매태도 및 구매관행 등에서 다르며, 시장세분화는 전체시장을 구성하는 서로 다른 소비자들을 작은 세분시장으로 나누어 접근하는 것을 의미한다[1]. 시장세분화에 의해 마케터는 서로 다른 소비자의 특성을 바탕으로 세분시장을 구분하거나, 서로 다른 소비자의 특성을 바탕으로 각 세분시장별로 가장 적합한 전략을 달리함으로써 보다 효과적인 마케팅관리를 수행할 수 있다. |
P. Kotler and G. Armstrong, Principles of Marketing, 10th edition, Prentice Hall, 2004.
L. J. Kao and G. M. Allenby, "Estimating State-Space models of consumer behavior: a hierarchical Bayes approach," working paper, OSU, 2004.
M. Lachaab, A. Ansari, K. Jedidi, and A. Trabelsi, "Modeling preference evolution in discrete choice models: a Bayesian state-space approach," Quantitative Marketing and Economics, Vol.4, pp.57-81, 2006.
Netzer, Lattin, and Srinivasan, "A Hidden Markov Model of Customer Relationship Dynamics," Marketing Science, Vol.27, pp.185-204, 2008.
Y. Zhao, Y. Zhao, and I. Song, "Predicting New Customers' Risk in the Credit Card Market," Journal of Marketing Research, Vol.46, pp.506-517, 2009.
Guadagni and Little, "A Logit Model of Brand Choice Calibrated on Scanner Data," Marketing Science, Vol.2, pp.203-238, 1983.
Rossi, McCulloch, and Allenby, "The Value of Purchase History Data in Target Marketing," Marketing Science, Vol.15, pp.321-340, 1996.
Green and Hensher, "A latent class model for discrete choice analysis: contrasts with mixedlogit," Transportation Research Part B, Vol.37, pp.681-698, 2003.
Rossi, McCulloch, and Allenby, Bayesian Statistics and Marketing, John Wiley and Sons Ltd, 2005.
T. Erdem, "A dynamic analysis of market structure based on panel data," Marketing Science, Vol.15, No.4, pp.359-378, 1996.
M. West and J. Harrison, Bayesian Forecasting and Dynamic Models, Springer-Verlag, 1989.
M. Aoki, State Space Modeling of Time Series, 2nd edition, Springer-Verlag, 1990.
Y. J. Joo and D. B. Jun, "State Space Trend-Cycle Decomposition of ARIMA(1,1,1) Process," Journal of Forecasting, Vol.16, pp.411-424, 1997.
Neelamegham and Chintagunta, "Modeling and Forecasting the Sales of Technology Products,"Quantitative Marketing and Economics, Vol.2, pp.195-232, 2004.
Bell and Lattin, "Shopping Behavior and Consumer Preference for Store Price Format:Why "Large Basket" Shoppers Prefer EDLP."Marketing Science, Vol.17, pp.66-88, 1998.
http://www.R-project.org
http://gsbwww.uchicago.edu/fac/peter.rossi/research/bsm.html
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