$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

한국무용을 활용한 신체활동과 유아의 운동능력
Physical Activities Using Korean Dance and Motor Ability in Young Children 원문보기

兒童學會誌 = Korean journal of child studies, v.33 no.6, 2012년, pp.21 - 34  

최지연 (중앙대학교 대학원 사회복지학과 아동복지전공) ,  이주리 (중앙대학교 사회복지학부)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

This study examined the effects of physical activities using Korean dance upon the motor abilities of young children. The subjects of this study were divided into 2 groups. The first group was an experimental group (boy=12, girl=13) who participated in the Korean dance class and the other group was ...

주제어

참고문헌 (22)

  1. Association of Korean early childhood education (1995). Activities of movement education in early childhood. Seoul : Jeongminsa. 

  2. Bae, I. J., & Han, K. R. (1997). Theory and Practice for Movement Education in Early Childhood. Seoul : Yangseowon. 

  3. Cha, Y. O. (2010). Research on Dancing Programs for Children Utilizing Korean Traditional Children's Songs. Unpublished master's thesis, KyungSung University, Busan, Korea. 

  4. Cho, Y. J. (2006). A Study on the German Early Childhood Dance Education Program. Unpublished master's thesis, Chung-Ang University, Seoul, Korea. 

  5. Gallahue, D. L. (1993). Motor Development and movement skill acquisition in early childhood education. In B. Spodek (Ed). Handbook of Research on the Education of Young Children. NY : Macmillan Publishing Company. 

  6. Hwang, S. G. (2000). The Construction and Effects of a Physical Activity Program. Unpublished doctoral dissertation, Chung-Ang University, Seoul, Korea. 

  7. Jeon, I. O., & Lee, Y. (2002). Movement education in early childhood. Seoul : A publishing department of Korea National Open University. 

  8. Jeon, I. O., & Lee, H. G. (2001). Theory and Practice for teachers in Education Institute for young children on Movement education. Seoul : Yangseowon 

  9. Jung, S. H. (2002). The Effects of the Integrated Appoach on Children's Fundamental & Expressive Movement Ability in All-day Kindergarten. Unpublished master's thesis, Paichai University Taejon, Korea 

  10. Lee, E. J. (2004). The Effect of Korean Fork Dance on the Early Childhood's Sociability. Unpublished master's thesis, Chung-Ang University, Seoul, Korea. 

  11. Lee, J. M. (1992). The effects of Korean Traditional Rhythm and Display of Korean Dance on the improvement of dancing expression for young children. Master's Thesis, Chungang University, Seoul, Korea. 

  12. Lee, J. Y. (2001). A Study on Preschool Teacher's Awareness of Physical Activities of Young Children. Unpublished master's thesis, Graduate School of Education, Konkook University, Seoul, Korea. 

  13. Lee, Y. (1982). Creative movement education for young children. Seoul : Kyomoonsa. 

  14. Kim, D. M. (2003). Creativity Development in the Dance Educations for Children. Unpublished master's thesis, Sookmyung Women's University, Seoul, Korea. 

  15. Kim, Y. H. (2005). Teaching Methodology of Traditional Dancing for Infants Using Korean Traditional Music. Unpublished master's thesis, Chung-Ang University, Seoul, Korea. 

  16. Kong, J. H. (2010). A Study of the Hyangbalbased Teaching of Korean Dance to Young Children. Unpublished master's thesis, Chung-Ang University, Seoul, Korea. 

  17. Ministry of Gender Equality and Family (2007). Concrete contents of childcare standard process and teaching instructions. Notification No. 2007-1 of Ministry of Gender Equality and Family. 

  18. Ryu, J. H., Hwang, H. O., Choi, M. H., Jung, H. J., & Kim, Y. L. (2003). Appropriate physical activities for development of young children. Seoul : Yangseowon. 

  19. Um, O. J., Park, Y. T., Jung, Y. J., Moon, W. J., Lee, H. J., & Kim, H. S. (2005). Exciting physical games for young children. Seoul : Yangseowon. 

  20. Yoon, A. H. (2000). Directions for selecting young children physical education contents that are appropriate for the development of children. Journal of Korean Association of Child Physical Education, 1(1), 117-127. 

  21. Yoon, A. H., & Park, J. M. (2005). Analysis of the contents of physical activitiesin the Educare program for yong children. Journal of Korean Association of Child Physical Education, Vol. 6, 25-48. 

  22. Yoon, M., & Song, M. (2000). An Analysis of Korean Traditional Dance Education in Middle Schools. (The) Journal of Korean Association of Child Physical Education, Vol. 7, No. 2. 

저자의 다른 논문 :

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

BRONZE

출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문

이 논문과 함께 이용한 콘텐츠

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로