$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

Building up an IT Service Management System through the ISO 20000 Certification 원문보기

International journal of knowledge content development & technology, v.2 no.2, 2012년, pp.31 - 45  

Park, Jung-Hoon (Department of Overseas Information, KISTI) ,  Kim, Hwan-Min (Department of Overseas Information, KISTI)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

This study prepared a foundation to provide high-quality services in a stable and effective way to meet the customer expectations, by building up and establishing an ISO 20000 certified IT service management system and protecting the information assets from various threats through effective system o...

주제어

AI 본문요약
AI-Helper 아이콘 AI-Helper

* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.

가설 설정

  • Third, a preliminary screening is performed before regular review for the following purposes: to understand the company's operation and the subject or service to be reviewed, and to shorten the screening period accordingly and substantiate of the screening program, to check the applicant's preparation and to save the applicant's cost and efforts and the reviewer’s time by rejecting inadequate applications, and to provide the reviewed with opportunities to correctly understand and practice the standards. The preliminary examination focuses on verifying whether the quality system is substantially operating.
본문요약 정보가 도움이 되었나요?

참고문헌 (15)

  1. BS 25999-2:2007. British Standards, Business continuity management specification. 

  2. Disterer, G. (2009). ISO 20000 for IT. Berlin, Germany: SP Gabler Verlag. 

  3. Disterer, G. (2009). Zertifizierung der IT nach ISO 20000. Berlin, Germany: SP Gabler Verlag. 

  4. Engle, C. (2008). Gerard Blokdijk, Jackie Brewster. ISO/IEC 20000 Certification and Implementation Guide - Standard Introduction, Tips for Successful ISO/IEC 20000 Certification, FAQs, Mapping Responsibilities, Terms, Definitions and ISO 20000 Acronyms. New York, USA : Lulu.com. 

  5. Hwang, K. (2011). NDSL ISO 20000 Certification and ISO 10002 Post Management Consulting. Seoul: Goodus. 

  6. ISO 9000:2000. Term quality management system. 

  7. ISO 9001:2000. The quality management system requirements. 

  8. Karapeetrovic, S. (1999). ISO 9000, service quality and ergonomics. London, UK: MCB UP Ltd. 

  9. Kim, S., & Shin, S. (2006). An Example of ISO 9001 Quality Management System based on BPM. The Korea Contents Association Journal, 6(4), 38-45. 

  10. Kim, S., Shin, S., Lee, Y., & Jung, T. (2005). A Study on establishing a ISO 9001:2000 Quality Management System using information technology. The Korea Society for Quality Management Journal, 33(2), 13-26. 

  11. KS X ISO/IEC 20000-1:2007 Information Technology Service Management Specification. 

  12. KS X ISO/IEC 20000-2:2007 Information Technology Service Management practice guidelines. 

  13. Kumbakara, N. (2008). Managed IT services: the role of IT standards. London, UK: Emerald Group Publishing Limited. 

  14. Lee, T. (2007). The common level of ISO/IEC 15504 and ISO/IEC 20000. Seoul: KISTI & Korea Service Society. 

  15. Wan, S. (2009). Service impact analysis using business continuity planning processes. London, UK : Emerald Group Publishing Limited. 

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

GOLD

오픈액세스 학술지에 출판된 논문

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로