최근 정부는 교통사고 사상자를 절반으로 줄이기 위하여 생활권 보행자의 안전 확보를 위한 안전대책을 선정하여 추진 중에 있다. 본 연구에서는 보행자 사고분석, 무단횡단 금지시설에 대한 성능평가 기준, 차선분리대 신뢰성 평가법 개발에 관한 연구를 수행하였다. 그 결과 도로안전시설 무단횡단 차선분리대의 고장 요인이 되는 차량 충돌에 의한 재질파손, 지지봉 꺾임, 가로대 부서짐, 앵커 인발, 하부고정 전단파괴, 반사지의 반사성능 저하에 대한 고장 메커니즘을 분석하고, 이러한 고장을 재현할 수 있는 신뢰성 평가법을 개발하였다. 무단횡단 금지시설 차선분리대 제품에 대한 신뢰성 평가를 실시한 결과, 내구성에 중요한 척도가 되는 신뢰성 평가기준을 산정할 수 있었고, 합리적인 제품 품질 수준에 대한 신뢰성 가이드를 제공할 수 있었다.
최근 정부는 교통사고 사상자를 절반으로 줄이기 위하여 생활권 보행자의 안전 확보를 위한 안전대책을 선정하여 추진 중에 있다. 본 연구에서는 보행자 사고분석, 무단횡단 금지시설에 대한 성능평가 기준, 차선분리대 신뢰성 평가법 개발에 관한 연구를 수행하였다. 그 결과 도로안전시설 무단횡단 차선분리대의 고장 요인이 되는 차량 충돌에 의한 재질파손, 지지봉 꺾임, 가로대 부서짐, 앵커 인발, 하부고정 전단파괴, 반사지의 반사성능 저하에 대한 고장 메커니즘을 분석하고, 이러한 고장을 재현할 수 있는 신뢰성 평가법을 개발하였다. 무단횡단 금지시설 차선분리대 제품에 대한 신뢰성 평가를 실시한 결과, 내구성에 중요한 척도가 되는 신뢰성 평가기준을 산정할 수 있었고, 합리적인 제품 품질 수준에 대한 신뢰성 가이드를 제공할 수 있었다.
The Government has recently selected and is implementing the safety measures for ensuring the safety of pedestrians in living zone in order to reduce the number of traffic casualties by half. This study has carried out researches on the analysis of pedestrian accidents, the criteria for performance ...
The Government has recently selected and is implementing the safety measures for ensuring the safety of pedestrians in living zone in order to reduce the number of traffic casualties by half. This study has carried out researches on the analysis of pedestrian accidents, the criteria for performance evaluation of jaywalking ban facilities, and the performance evaluation of jaywalking ban facilities lane divider. As a result, we have analyzed the failure mechanisms of material damages, support bar bending, the bar fracture, anchor-pullout, lower fixed shear fracture, reflection performance degradation of the reflective sheet, etc. due to vehicle crashes, which are the factors in the failure of the lane divider for jaywalking ban, a road safety facility. We have also developed a reliability evaluation method which is able to reproduce those failures. As a result of evaluating the reliability of the jaywalking ban facilities lane divider product, we have been able to assess the criteria for reliability evaluation which is an important measure to durability, and to provide a guide for the reliability of reasonable level of the product quality.
The Government has recently selected and is implementing the safety measures for ensuring the safety of pedestrians in living zone in order to reduce the number of traffic casualties by half. This study has carried out researches on the analysis of pedestrian accidents, the criteria for performance evaluation of jaywalking ban facilities, and the performance evaluation of jaywalking ban facilities lane divider. As a result, we have analyzed the failure mechanisms of material damages, support bar bending, the bar fracture, anchor-pullout, lower fixed shear fracture, reflection performance degradation of the reflective sheet, etc. due to vehicle crashes, which are the factors in the failure of the lane divider for jaywalking ban, a road safety facility. We have also developed a reliability evaluation method which is able to reproduce those failures. As a result of evaluating the reliability of the jaywalking ban facilities lane divider product, we have been able to assess the criteria for reliability evaluation which is an important measure to durability, and to provide a guide for the reliability of reasonable level of the product quality.
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