최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국임상보건과학회지 = The Journal of Korean clinical health science, v.2 no.4, 2014년, pp.231 - 238
임현희 (경상대학교 대학원 교육심리학과)
Purpose. This study examines the effects of improving students self-esteem and sociability by conducting a Group Art Therapy Program for students with learning disabilities. This study focused on three students with learning disabilities, attending B middle school special education class located in ...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
청소년기의 사회적 행동은 무엇과 밀접한 관계가 있는가? | 청소년기의 사회적 행동은 학업 성취도 및 학교생활의 적응도와 밀접한 관계가 있다. 학생 들에 대한 교사의 반응형태 또한 이들의 사회적 행동 발달에 지대한 영향을 미친다. | |
학습장애 학생들이 또래에 비해 자아존중감과 사회적 호감이 낮고 사회적으로 거부될 가능성이 높은 이유는 무엇인가? | 특히, 학습장애 학생들은 학업 성취가 낮을뿐만 아니라, 사회적 상호작용에서도 학습부진학생들보다 사회성이 낮거나 대인관계 기술이 부족하다(학습장애아 교육의 이론과 실제, 2002).2) 학습장애 학생들은 학급 내에서 친구를 사귀거나 또래로부터 사회적 인정을 받는데 어려움을 겪고 있을 뿐만 아니라, 사회적 상호작용과 관련하여 낮은 자아개념, 정서적 문제 (스트레스, 우울), 품행문제, 공격적 행위 등의 개인 심리적 문제를 안고 있다. | |
부적절한 사회기술 결함은 무엇을 불러일으킬 수 있는가? | 이러한, 부적절한 사회기술 결함은 부정적인 자아상으로 이어질 수 있고, 다른 사람들로부터 부정적인 인상을 불러일으킬 수 있다. 이러한 부정적인 이미지로 인해 또래나 교사들과의 상호작용을 제한하게 되어 학습장애 학생은 자신의 가치에 대해 부정적인 감정과 낮은 자아개념을 가진다. |
Choe OS, Gim GS, Choe SN. Art therapy theory and practice. Dong hwa cultural history. 2000:17-20.
Gim YG. Learning disabilities of education, theory and practice. Dae Gu university publishing department, 2002: 53-57.
Aronson, E. & Metter, D. Dishonest behavior as a function of differential levels of induced self- esteem, Journal of Personailiy and Social Psychology, 1968; 9: 121-127.
Coopersmith, S. The antecedents of self-esteem. SanFrsncisco; W. H. Freeman, 1967.
Sigall, H. & Gould, R. The effect of self-esteem and evaluate or demending on effort expenditure, Journal of Personallity and Social Psychology, 1977: 12-20.
Jeon MY. the effects of improving students self-esteem and sociability by conducting a Group Art Therapy Program for students. Young Nam university graduate school of education, 1977: 16-23.
Lee GS. Art therapy research on learning disabilities student of Gang Won university graduate school of education, academic thesis, 2002: 27-33.
Park CJ, Sin GY, An Segeun. Therapy education of learning disabilities. Seoul hakjisa, 1998. 54-76.
Park SN. the effects of improving students self-esteem and sociability by conducting a Group counseling. Ulsan university graduate school of education, academic thesis, 1999:21-26.
Jeon GY, Choi BG. Effect on adaptation of the youth, family cohesionfamily cohesion. The Korean Home Economics Association. 1995:83-97.
Jeong BM. Personality Inventory method for the bedpan for Middle School. Seoul: Korea Testing Center, 1971:21-35.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.