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NTIS 바로가기한국기계가공학회지 = Journal of the Korean Society of Manufacturing Process Engineers, v.13 no.2, 2014년, pp.73 - 80
이상은 (금오공과대학교 기계설계공학과) , 이태원 (금오공과대학교 기계설계공학과) , 강용구 (LIG넥스원)
A camera module that gathers visual information via aerial observation reconnaissance is equipped inside a gimbal structure. This gimbal structure system must reduce dynamic responses in order to obtain clear images under all circumstances. Among many design specifications for this system, there is ...
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핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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일반적으로 항공기가 받는 가속도는 어느정도인가? | 일반적으로 항공기가 급기동과 급선회 시 받는 최대 가속도는 중력 가속도의 9배 이상이며, 경착륙(hard landing)시에는 중력 가속도의 20배 정도의 가속도가 매우 짧은 시간 동안 항공기 동체에 발생한다. 동체의 충격 가속도가 Fig. | |
짐발 구조 시스템이란 무엇인가? | 감시 정찰용 항공기에 탑재되는 터렛(turret) 내부에 위치한 짐발 구조 시스템은 카메라를 지지하고 이를 구동시켜 영상을 획득하는 시스템으로 고각(elevation) 및 방위각(azimuth) 방향의 2자유도 회전운동을 통하여 원하는 위치를 추적한다. 이 시스템은 Fig. | |
고무와 같은 방진장치들을 포함한 구조물이 정확하게 충격으로 인한 거동예측이 불가능한 이유는 무엇인가? | 방진재로 사용되는 고무는 감쇠가 클 뿐 아니라 강성계수 역시 여러 가지 요인에 의해 크기가 달라진다. 이와 같은 이유로 고무와 같은 방진장치들을 포함한 구조물은 정확하게 충격으로 인한 거동예측이 불가능하다. |
Lee, S. E. and Lee, T. W., "Vibration Characteristic Analysis of Gimbal Structure in Collection Equipment of Image Information, System with Observation Reconnaissance Camera Module", Journal of the Korean Society of Manufacturing Process Engineers, Vol. 9, No. 2, pp. 20-25, 2010.
Haberman, D., Sine-sweep test simulation in ANSYS using the large-mass and direct-displacement methods, Collaborative Solutions, Inc., 2000.
Kim, Y. W., Kim H. N. and Jung, M. J., "Mathematical Analysis on Large Mass Method for the Dynamic Responses of a Two-d.o.f Spring-Mass System Excited by Ground Acceleration", Fall Conference of the KSME, pp. 933-932, 2010.
ANSYS, Users's Manual for Revision 13.0, ANSYS Inc., 2011.
Petrone, F.,Lacagnina, M., Scionti, M., "Dynamic Characterization of Elastomers and Identification with Rheological Model", Journal of Sound and Vibration, Vol. 271, pp. 339-363, 2004.
Lord, "Low Profile Avionics Mounts(AM Series)", Lord Corporation, from http://www.lord.com
MIL-STD-810G., Department of Defense Test Method Standard for Environmental Engineering Considerations and Laboratory Tests, Method 516.6 Shock, 2008.
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