최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기보건의료산업학회지 = The Korean journal of health service management, v.8 no.1, 2014년, pp.15 - 25
사공미 (고신대학교 일반대학원 보건과학과) , 정상환 (고신대학교 일반대학원 보건과학과) , 박정식 (고신대학교 일반대학원 보건과학과) , 조경원 (고신대학교 의료경영학과)
This study is to confirm that SNS information characteristics have an effect on choosing hospital care and satisfaction on hospital. This study is conducted with a total of 301 respondents (150 of document investigation and 151 of mobile SNS research) from 16th January 2014 to 29th January. 168 resp...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
최신성을 가장 새로운 정보로서 수신자가 잘 받아들이는 요소라고 정의한 이유는? | 정보의 최신성은 정보수신자가 가장 최신의 정보를 더 잘 받아들이는 경향이 있기 때문에 최신성은 매우 중요한 특성이다[13]. 따라서 본 연구에서는 최신성을 가장 새로운 정보로서 수신자가 잘 받아들이는 요소라고 정의한다. | |
정보탐색 및 수집에 대한 수요와 공급이 증가하는 이유는? | 인터넷 발전과 함께 최근 스마트 폰, 태블릿 PC 등 모바일 기기의 급속한 보급으로 정보탐색 및 수집에 대한 수요와 공급이 증가하고 있다. 최근 병원을 둘러싼 의료시장의 빠른 변화는 고객의 관점과 가치에 의해 서비스를 평가하고 이에 따라 소비자의 요구를 충족시켜야 할 필요성을 증가시키고 있다. | |
건강정보에 대한 욕구가 증대된 이유는? | 이와 같은 현대사회에서 의료정보 탐색에 대한 소비자들의 다양한 니즈를 충족시키기에는 지금까지와 같은 오프라인에서의 정보탐색만으로는 부족할 수밖에 없다[1]. 특히 의료소비자의 의료수준이 향상됨에 따라 건강정보에 대한 욕구가 증대되고 인터넷을 통한 의료정보제공이 병원 선택에 있어 병원이미지 및 의료서비스에 대한 영향력이 높아지면서 병원 마케팅의 새로운 형태로 등장하게 되었다. 의료기관의 생존과 성장을 위해서는 고객에게 가치와 만족을 줄 수 있는 서비스마케팅 개념을 바탕으로 고객지향적인 활동이 요구된다[2]. |
S.Y. Kim(2011), A Study on Medical Consumer's Life style patterns and Online Information Searching Behavior, Ewha Womans University master's thesis, p.2.
M.H. Kim(2008), A Study on Effects of Customer Orientation Factors in Relation to Medical Services on the Values of the Services and Customer Satisfaction, The Korean Journal of Health Service Management, Vol.2(1);1-27.
Y.M. Cha(2009), The Effects of Information Searching Behavior on Consumer Satisfaction and Loyalty doctoral thesis, p.1.
E.G. May(1975), Practical applications of recent retail image research, The Journal of Retailing, Vol.50(4);15-20.
Y.H. Lee(2001), A study on the criteria for selection of medical care facilities by outpatient, The Social Sciences Research Institute of konyang University, The Korean Journal of Social Sciences Research, Vol.5(2);195-210.
D.S. Ku(2011), A study on the Application of Domestic social commerce company with marketing SNS(Social Network Service), Ajou University master's thesis, p.16.
Korea Internet Security Field(2013). 2013 Survey on the Internet Usage, Available at http://www.kisa.or.kr
S.H. Ju(2012), An influence of SNS usage and product involvement on SNS marketing of cosmetics, Chung-Ang University master's thesis, p.2.
J.W. Kim(2013), A study on the Types of Hospital Information through Facebook and Intent to Use Information Thereof, Jeonbuk University master's thesis, p.2.
H&HN(2014), Social Media : What your Hospitals Should Know, Available at http://www.hhnmag.com
http://manhattanresearch.com/News-and-Events /Press-Releases/health-2-0-social-media-on-the-rise
S.W. Lee(2013), Study on the Influence of the Characteristic Factors of SNS Information upon the Intention of Watching and Recommending Movies, Chung-Ang University master's thesis, pp.24-44.
D.Y. Hong(2012), The impact of SNS characteristics on attitudes, purchase intention, and recommending behavior, Yonsei University master's thesis, pp.42-53.
H.J. Lee(2012), A Study on Interaction affecting factor and information sharing and creation intention in Social Network Services, Seoul National University doctoral thesis, pp.108-110.
K.A. Lee(2006), (An) Analysis of Hospital Selection Factors And Patient Satisfaction Improvement, Gachon Medical School master's thesis, pp.44-48.
Y.O. Lee(2005), Selection factors of medical service facility from small urban residents, Sunchon National University master's thesis, p.28.
O.J. Han(2005), The effects of hospital choice factors on the patients' loyalty, Yonsei University master's thesis, pp.14-15.
S.S Oh(2013), A Study on the Effect of SNS Tourist Information towards the Characteristics of Tourist Destination and Satisfaction, Chonnam National University doctoral thesis, pp.52-54.
H.J Lee(2009), The Study on Selection Factors of Ophthalmic Medical Institute and Habits of Information Searching, The Korean Journal of Health Service Management, Vol.3(1);47-58.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.