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NTIS 바로가기한국항해항만학회지 = Journal of navigation and port research, v.38 no.3, 2014년, pp.253 - 259
Traffic risks in fairway and harbour area increase lately according to be a sharpe change of ship's size and speed. It becomes hot issue to design a fairway, which's width is important to lower traffic risk and ensure navigational safety. The current design making a fairway and width do not focus on...
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핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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현재 항로폭을 설계 및 재조정하는 경우 고려되는 점은 무엇인가? | 이 문제를 해결하기 위해 적절한 항로 폭의 설계 및 그 안전성의 검토가 필요하다. 한편 현재 항로폭을 설계 및 재조정하는 경우 해당 항로를 통항하는 1∼2척 대형선의 운항 안전성을 주로 고려하며, 다수의 선박이 혼재되어 항행하는 교통 흐름을 적절히 반영하지 못 하고 있다. 이러한 교통흐름에 대비하여 항로의 안전성을 확보하고 있는지에 대해서도 명확하지 않다(PIANC, 1997) | |
항만 입구 등 항내 수역에서 충돌 등의 위험성이 증대되고 있는 이유는 무엇인가? | 최근 선박이 고속화되고 대형화됨에 따라 해상교통 현황 및 항만 자체에도 많은 변화가 일어나고 있다. 특히 항만 입구 등 항내 수역에서는 다수의 선박이 혼재되어 항행하기 때문에 충돌 등의 위험성이 증대되고 있다. 이 문제를 해결하기 위해 적절한 항로 폭의 설계 및 그 안전성의 검토가 필요하다. | |
항내 수역에서의 충돌 등의 위험성을 해결하기 위해 필요한것은 무엇인가? | 특히 항만 입구 등 항내 수역에서는 다수의 선박이 혼재되어 항행하기 때문에 충돌 등의 위험성이 증대되고 있다. 이 문제를 해결하기 위해 적절한 항로 폭의 설계 및 그 안전성의 검토가 필요하다. 한편 현재 항로폭을 설계 및 재조정하는 경우 해당 항로를 통항하는 1∼2척 대형선의 운항 안전성을 주로 고려하며, 다수의 선박이 혼재되어 항행하는 교통 흐름을 적절히 반영하지 못 하고 있다. |
PIANC PTCII(1997), Approach Channels A Guide for Design Report of Working Group II-30. Supplement to Bulletin No.95.
Seong, Y. C.(2010), "The Study on Development of Intergrated Ships's Traffic Flow Simulation Model Based on Collision Avoidance Function", Journal of Korean Society of Marine Environment and Safety, Vol. 16, No. 1, pp.101-106.
MOF(2011), The 3rd PLAN for Korean harbour and fishery (re)Development.
Park, Y. S and Kinzo Inoue(2001), "A Study on Basic Analysis for Marine Traffic Management 2", Journal of Japan Navigation, Vol. 104, pp.135-142.
Port_MIS Statics(2013), Statics Ship's Data on Web 2.0, Ministry of Oceans and Fisheries.
Kinzo Inoue(2001), "Evaluation Method of Ship-handling Difficulties for Navigation in Restricted and Congested Waterways", The Journal of Royal Institute of Navigation, Vol.53, No.1, pp.167-180.
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