최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기Journal of the Korean Society of Mathematical Education. Series E: Communications of Mathematical Education, v.28 no.4, 2014년, pp.513 - 528
This study is intended to examine 36 in-service secondary school mathematics teachers' conceptions of proof in the context of mathematics and mathematics education. The results suggest that almost teachers recognize the role as justification well but have the insufficient conceptions about another v...
교육과학기술부(2011). 2009 개정 수학과 교육과정. 교육과학기술부.
교육인적자원부(2009). 2007 개정 수학과 교육과정. 교육인적자원부.
김승호 (1987). 교육의 과정에 있어서 개념의 위치: 인식의 틀로서의 개념의 성격을 중심으로. 서울대학교 석사학위 논문.
김혜현 (2011). 예비교사들의 학습자 이해 지식과 교수방법 지식에 관한 연구: 중학교 2학년 기하영역 증명을 중심으로. 이화여자대학교 석사학위 논문.
나귀수 (1998). 증명의 본질과 지도 실제의 분석. 서울대학교 박사학위 논문.
류희찬 외 (2013). 중학교 수학2. 서울: (주)천재교과서.
박은조 (2004). 수학 교사들의 증명에 대한 인식 조사. 한국교원대학교 석사학위 논문.
브리태니커 (2014). http://100.daum.net/encyclopedia/view.do?docidb12s0470a&q설명.
이준열 외 (2013). 중학교 수학2. 서울: (주)천재교육.
정상권 외 (2011). 중학교 수학2. 서울: (주)금성출판사.
정상권 외 (2013). 중학교 수학2. 서울: (주)금성출판사.
최용준 외 (2011). 중학교 수학2. 서울: (주)천재문화.
Balacheff, N. (1991). The benefits and limits of social interaction: The case of mathematical proof. In Alan J. Bishop (Eds.), Mathematical Knowledge: Its Growth through Teaching. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers, 175-192.
Cabassut, R. et al (2012). Conception of proof-In research and teaching. In Gila Hanna, & Michael de Villiers (Eds.), Proof and Proving in Mathematics Education. Dordrecht: Springer, 169-190.
Chazan, D. (1993). High school geometry students' justifications for their views of empirical evidence and mathematical proof. Educational Studies in Mathematics, 24, 4, 359-387.
Ellis, A. B., Bieda, K, & Knuth, E. (2012). Developing essential understanding of proof and proving for teaching mathematics in grades 9-12 (eBook). Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
Freudenthal, H. (1973). Mathematics as an educational task. Dordrecht: D. Reidel Pubishing Company, 401-511.
Furinghetti, F., & Morselli, F. (2009). Teachers' beliefs and the teaching of proof. In Fou-Lai Lin, Feng-Jui Hsieh, Gila Hanna, & Michael de Villiers (Eds.), Proceedings of the ICMI Study 19 conference: Proof and Proving in Mathematics Education. Taipei, Taiwan: National Taiwan Normal University, 166-171.
Hanna, G., & de Villiers, M. (2012). Aspects of Proof in Mathematics Education. In Gila Hanna, & Michael de Villiers (Eds.), Proof and Proving in Mathematics Education. Dordrecht: Springer, 1-12.
Harel, G., & Sowder, L. (2007). Toward a comprehensive perspective on proof, In F. Lester (Ed.), Second Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
Healy, L., & Hoyles, C. (2000). A study of proof conceptions in algebra. Journal for Research in Mathematics Education, 31, 4, 396-428.
Knuth, E. J. (2002a). Secondary school mathematics teachers' conceptions of proof. Journal for Research in Mathematics Education, 33, 5, 379-405.
Knuth, E. J. (2002b). Teachers' conceptions of proof in the context of secondary school Mathematics. Journal of Mathematics Teacher Education, 5, 61-88.
NCTM (2000). Principles and Standards for School Mathematics. 류희찬, 조완영, 이경화, 나귀수, 김남균, 방정숙 역(2007), 학교수학을 위한 원리와 규준. 서울: 경문사.
Posner, G. J., & Rudnitsky, A. N. (2006). Course design: a guide to curriculum development for teachers. 최호성 외 역(2007), 교육과정 설계의 이론과 실제: 코스 설계자로서의 교사. 서울: 시그마프레스.
Vinner, S., & Hershkowitz, R. (1983). On concept formation in geometry. Zentralblatt fur Didaktik der Mathematik, 15, 20-25.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.