최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기디지털융복합연구 = Journal of digital convergence, v.13 no.11, 2015년, pp.529 - 537
빙원철 (백석대학교 스포츠과학부)
The aim of this study was to validate the mediating effects involvement between service quality and satisfaction in children's pool. For the purpose, survey was conducted. 450 samples were collected, and 430 data were used for final analysis. Data processing was made factor analysis, correlation ana...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
어린이 전용 수영장의 활성화는 어떤 장점을 가지고 있는가? | 어린이 전용 수영장의 활성화는 어린이 수영 교육뿐만 아니라 스포츠분야의 일자리를 창출하여 청년실업 문제를 해결하는데 긍정적인 역할을 감당하고 있으며, 스포츠시설 및 용품 등 스포츠산업 분야의 활성화에도 기여하고 있다. 하지만 최근 어린이 전용 수영장이 지역 곳곳에 늘어나면서 신규 고객유치와 기존 고객의 유지를 위한 다양한 서비스 마케팅적 노력이 요구되고 있는 실정이다. | |
학부모들의 요구(needs)를 만족시킬 수 있는 수영장 시설을 구비해야 하는 이유는 무엇인가? | 어린이 전용 수영장을 선택할 때 자녀의 건강과 안전에 민감한 학부모들은 수영장 주시설 및 기타 부대시설의 요소요소를 따져보고 수영장을 선택한다. 이러한 학부모들의 요구(needs)를 만족시킬 수 있는 수영장 시설의 구비는 경쟁력 있는 어린이 전용 수영장의 필수 요소이다. | |
고객만족이란 무엇인가? | 교육서비스 차원에서 고객만족은 ‘교육에 참가하는 학생 및 학부모들이 교육서비스를 통하여 얻는 욕구의 충족 정도’[3], ‘교육서비스에 대한 전반적 평가 및 정서적 반응’[4]이라고 정의된다. 이러한 고객만족은 교육 서비스 품질을 통해 고객의 소비행동에 영향을 미치며, 더불어 최근 고객만족과 서비스품질의 매개변인으로서 관여 도에 관한 관심이 높아지고 있다. |
Ministry of Education, School Physical Education Plan in 2015, 2015.
Sang-Lin Han, Mi-Young Baek, Effects of Service Quality and Golf Caddies' Attitude on Customer Satisfaction and Repatronage Intention, Services Marketing Journal Vol.2 No.1 pp.23-38, 2009.
Moung-Chul Choi, Study on the Customer Satisfaction of the Tourism Education Service Quality and Relationship. M A dissertation, DongA University. 2003.
Kyu-Hwan Choi, An Effects of Evaluation on the Satisfaction and Behavioral Intention in Tourism Education, Korean Consumption Culture Association, Vol. 8, No. 1, pp. 135-152, 2005.
Zaichkowsky, J. L., Measuring the involvement construct, Journal of Consumer Research, Vol. 12, No. 3, pp. 341-352, 1985.
Rossiter. J. R. L. Percy, and R. J. Donovan, "A Better Advertising Planning Grid." Journal of Advertising Research, Vol. 31, No. 5, pp. 11-21, 1991.
Cronin. J. J., and S. A. Taylor, "Measuring Service Quality : A Reexamination and EX-tension." Journal of Marketin, Vol. 56, No. 3, pp. 55-68, 1992.
Jung-Mna Kim, A Study on the Relationship between Satisfaction of Spectators and Re-spectating Intention Based on Involvement Level, Korean Society of Sport Management, Vol. 18, No. 6, pp. 139-150, 2014.
Min-Jung Kim, Do-Yeon Won, Kwang-Yong Lee, The Structural Relationships among Servicescape, Perceived Value, Sport Involvement and Loyalty of Korean Professional Volleyball Gymnasium, Korean Society of Sport Managemen, Vol. 19, No. 4, pp.39-58, 2014.
Eui-Kwun Chung, Young-Jin Choi, The Relationship between Consumers' Participation, Services Satisfaction and Clients' Loyalty of Indoor Swimming Pools, The Research Institute of Korean Education, Vol. 19, pp. 81-100, 2004.
Parasuraman. A., Zeithaml, V., & Berry, L. L., SERVQUAL: A multiple item scale for measuring consumer perceptions of service quality, Journal of Retailing, Vol. 64, pp. 12-41, 1988.
Seung-Jae Lee, Kwang-Min Cho, An Analysis of Marketing Factors for the Efficient Management for Taekwondo Academy, The Korean Journal of Physical Education, Vol. 37, No. 4, pp. 583-593, 1998.
Ki-Hwnag Kim, The effects of one's parents' satisfaction about Takwondo academy surroundings in students' continuous training, MA. dissertation, KyungKi University. 2004.
Dong-Kyun Park, A Study on the Hotel Customers in Relationship with Perceived Service Quality, Perceived Value, Satisfaction, Loyalty, and Intention of Reusing, PhD. dissertation, Busan University. 2003.
Zaichkowsky, J. L., The personal involvement inventory: reduction, revision, and application to advertising, Journal of Advertising, Vol. 23, No. 4, pp. 59-70, 1994.
Sung-In Hong, study on cause and result variable of consumer satisfaction by involvement with service, MA dissertation, ChoongNam University. 2002.
Soo-Hyun Oh, A Study on difference of movie selection process and viewing behaviors by involvement type of audience : focused on enduring involvement & situational involvement, MA dissertation, DongKook University. 2004.
Bagozzi, R, P., Dholakia, U. M, International socal action in virtual communities, Journal of Interactive Marketing, Vol. 16, No. 2, pp. 20-21, 2002.
Bentler, P. M., & Bonett, D. G, Significance tests and goodness of fit in the analysis of covariance structure. Psychological Bulletin, 88, pp.588-606, 1980.
Steiger, J. H, Structural Model Evaluation and Modification: An Interval Estimation Approach. Multivariate Behavioral Research, Vol. 25, No. 2, pp. 173-180, 1990.
Ho-Kil Yoo, The relationship among Commercial Sport Center Users' Service Quality, Satisfaction, Involvement, and Loyalty, Journal of Korea Society of Sports Science, Vol.19, No.1, pp.153-164, 2010.
Song-Hyun Jo, The Relationship among Service Quality of University Sport Center, Repurchase Intention, and Word-of-Mouth Intention, Korean Society of Sport Managemen, Vol. 7, No. 2, pp.29-40, 2002.
Bon-Kang Koo, Kang-Hoon Seok, The Relationship among Service Environment, Involvement, and Information Search in Sports Events, Korean Society of Sport Managemen, Vol. 15, No. 2, pp.41-53, 2010.
DOI : http://team6.co.kr/?page_id102
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.