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과거 교통정체 패턴을 이용한 현재의 교통정체 변화 판별 알고리즘
An Algorithm for Identifying the Change of the Current Traffic Congestion Using Historical Traffic Congestion Patterns

정보과학회. 컴퓨팅의 실제 논문지 = KIISE transactions on computing practices, v.21 no.1, 2015년, pp.19 - 28  

이경민 (부산대학교 전자전기컴퓨터공학과) ,  홍봉희 (부산대학교 정보컴퓨터공학부) ,  정도성 (부산대학교 전자전기컴퓨터공학과) ,  이지완 (부산대학교 전자전기컴퓨터공학과)

초록
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본 논문에서는 과거 교통정체 패턴을 이용하여 현재의 교통정체가 풀리는 정체인지 아니면 악화되는 정체인지를 판별하는 알고리즘을 제안한다. 과거 교통정체 패턴은 다중 포인터를 이용하여 정체구간들을 연결한 인접 리스트에 교통정체의 시간적 길이와 공간적 길이로 저장된다. 교통정체가 시작된 구간에 해당하는 헤드노드를 탐색하고 현재패턴과 가장 유사한 과거 교통정체 패턴을 이용하여 장래의 교통정체 변화정보를 제공한다. 실험을 통해 검증한 결과, 도로 구간 하나에 대한 정체 변화를 판별하였을 때 실제 값과 비교해서 평균적으로 15분 오차를 보였으며, 연속된 다수의 도로 구간들을 결합하여 비교적 긴 구간의 정체 변화를 판별하였을 경우 평균적으로 10분 이내의 오차를 보이며 실제 값과 유사한 것을 보였다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

In this paper, we proposed an algorithm for the identification of relieving or worsening current traffic congestion using historic traffic congestion patterns. Historical congestion patterns were placed in an adjacency list. The patterns were constructed to represent spatial and temporal length for ...

주제어

참고문헌 (12)

  1. P. Pongpaibool, P. Tangamchit and K. Noodwong, "Evaluation of Road Traffic Congestion Using Fuzzy Techniques," Proc. TENCON 2007-2007 IEEE Region 10 Conference, pp. 1-4, 2007. 

  2. J. Lu and L. Cao, "Congestion evaluation from traffic flow information based on fuzzy logic," Proc. Intelligent Transportation Systems, 2003. Proc. 2003 IEEE, Vol. 1, pp. 50-33, 2003. 

  3. Seoul transport operation & information service center, "Seoul TOPIS," http://topis.seoul.go.kr/ 

  4. Korea Expressway Coporation, "Open OASIS," http://data.ex.co.kr/ 

  5. N. Theerawat, K. Hiriotappa and S. Thajchayapong, "Traffic Congestion Prediction System using Artificial Pattern-based Dynamic Time Warping," ATRANS 2012, SCS12-012, 2012. 

  6. F. Maier, R. Braun, F. Busch and P. Mathias, "Pattern-based short-term prediction of urban congestion propagation and automatic response," Traffic Engineering & Control, pp. 227-231, June. 2008. 

  7. Wikipedia, "Adjacency list," [Online]. Available: http://en.wikipedia.org/wiki/Adjacency list/ 

  8. ITS center of Busan metropolitan city, [Online]. Available: http://its.busan.go.kr/ 

  9. California department of transportation, "Caltrans PeMs," [Online]. Available: http://pems.dot.ca.gov/ 

  10. J. Zhong and S. Ling, "Key Factors of K-nearest Neighbors Nonparametric Regression in Short-time Traffic Flow Forecasting," The 21st International Conference on Industrial Engineering and Engineering Management 2014 (IEEM 2014), 2014. 

  11. G. Gopi, J. Dauwels, M. T. Asif, S. Ashwin, N. Mitrovic, U. Rasheed and P. Jaillet, "Bayesian Support Vector Regression for Traffic Speed Prediction with Error Bars," the 16th International IEEE Annual Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC 2013), 2013. 

  12. J. M. McNew, "Predicting Crusiing Speed through Data-driven Driver Modeling," the 15th International IEEE Annual Conference on Intelligent Transportation Systems (ITSC 2012), 2012. 

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