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NTIS 바로가기공학교육연구 = Journal of engineering education research, v.18 no.3, 2015년, pp.39 - 45
Many methods have been suggested for a creative problem solving approach. TRIZ approach is ranked top in its practical application because it is originated from the real patent analysis. This approach is assumed to be generic which can be applied to any types of problems regardless of problem type a...
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김병제.박성균(2006). 알기쉬운 트리즈. 인터비젼.
김은경(2013). 창의적 공학설계. 한빛미디어
김태운(2008) 강건설계방법을 활용한 창의적 문제해결 실습과정, 공학교육연구, 11(1) 64-75.
김효준.정진하.권정희(2004). 생각의 창의성. 지혜.
박강.박용원.김병재.장혁수.김영욱(2010). 창의공학 2판, 인피니티북스.
이경원(2010). 대학의 창의적 설계교육에 적합한 퀵 트리즈프로세스와 적용 사례들, 한국정밀공학회 2010년도 춘계학술대회논문집, 871-872.
장용철.김건국.김민철(2013). 창의설계 입문의 PBL 적용: 충남대학교 환경공학분야 사례. 공학교육연구, 16(2) : 78-85.
Osborn, Alex (2001). Applied Imagination: Principles and Procedures of Creative Problem Solving, Creative Education Foundation Press, ISBN 0-930222-73-3.
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