최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기정보와 통신 : 한국통신학회지 = Information & communications magazine, v.33 no.12, 2016년, pp.63 - 73
이하섭 (건국대학교)
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
가상 현실 시스템에 적합한 수동형 입력 장비에는 무엇이 있는가? | 좀 더 가상 현실 시스템에 적합한 수동형 입력 장비로는 위모트(Wiimote), 소니 무브(Sony move), 오큘러스 터치(Oculus touch), 바이브 컨트롤러(Vive controller), 키넥트(Kinect) 등이 있다. 위모트는 2006년에 나온 콘솔형 게임기 닌텐도 위(Nintendo Wii)를 위한 움직임 감지 입력 장치이다. | |
비디오 합성 방식의 장점은 무엇인가? | 비디오 합성 방식은 디지털화한 실제 세상이 이미지로 사용되고 다른 모델을 합성하는데 편리하다는 장점이 있다. 물체들의 가림 현상을 쉽게 구현할 수 있고, 더 넓은 시야각을 쉽게 지원할 수 있다. | |
Sensorama의 특징은 무엇인가? | 사람의 감각을 가장한다는 의미에서 Sensorama는 최초의 가상 현실을 위한 기계라고 할 수 있다[4]. 1962년 M. Heilig에 의해 발명된 이 장비는 컴퓨터를 사용하지 않고 모터사이클 경주를 시뮬레이션 하였다. 스테레오 영화와 소리를 제공하였으며, 냄새와 바람과 진동까지 느낄 수 있게 만든 시대를 앞서간 장비라고 할 수 있다. |
Ivan E. Sutherland. 1964. Sketch pad a man-machine graphical communication system. In Proceedings of the SHARE design automation workshop (DAC '64). ACM, New York, NY, USA, 6.329-6.346.
Albert Bacon Pratt's Helmet Gun (http://www.weirduniverse.net/blog/comments/albert_bacon_pratts_helmet_gun/)
Wikipedia - Link Trainer (https://en.wikipedia.org/wiki/Link_Trainer)
Inventor in the field of virtual reality - Sensorama machine (http://www.mortonheilig.com/InventorVR.html)
Stereoscopic-television apparatus for individual use (http://www.mortonheilig.com/TelesphereMask.pdf)
Patent: Remotely controlled remote viewing system - US 3205303 A (https://www.google.com/patents/US3205303)
Sketchpad by Ivan Sutherland (https://en.wikipedia.org/wiki/Sketchpad)
Sutherland, Ivan E. "The ultimate display." Multimedia: From Wagner to virtual reality (1965).
Patent: Communication device - US 3022878 A (https://www.google.com/patents/US3022878)
Frederick P. Brooks, Jr., Ming Ouh-Young, James J. Batter, and P. Jerome Kilpatrick. 1990. Project GROPEHaptic displays for scientific visualization. SIGGRAPH Comput. Graph. 24, 4 (September 1990), 177-185.
VPL EyePhone Model 1 (https://vrwiki.wikispaces.com/VPL+EyePhone)
NASA Ames VIEWlab VR demo reel 1989 (https://youtu.be/3L0N7CKvOBA)
Cruz-Neira, Carolina, et al. "The CAVE: audio visual experience automatic virtual environment." Communications of the ACM 35.6 (1992): 64-73.
Development and History of Head-Mounted Displays and Viewers for Virtual Environments or Augmented Reality (https://humansystems.arc.nasa.gov/groups/acd/projects/hmd_dev.php)
Immersive Cocoon // Step Into The Future (https://www.yatzer.com/Immersive-Cocoon-Step-Into-The-Future-MIT-Media-Lab-NAU)
See The Future Through Virtual Reality At The Building Centre (http://londonist.com/2015/07/visions-of-future-visualisation)
Panoscope360 - An immersive experience for the 21st century (http://www.panoscope360.com/)
simge - Flight Simulator (http://www.simgesimulasyon.com/simulators/)
Fakespace Labs - Tools - The Pinch Gloves (http://www.fakespacelabs.com/tools.html)
Novint Falcon (http://www.novint.com/index.php/novintfalcon)
CyberGlove Systems - CyberGRasp (http://www.cyberglovesystems.com/cybergrasp/)
The feelSpace Navigation Belt (http://www.feelspace.de/navibelt/)
Innovation & Technology: Senseg E-sense (https://www.wgsn.com/blogs/innovation-technologysenseg-e-sense/)
CyberGlove Systems - CyberForce (http://www.cyberglovesystems.com/cyberforce/)
The world's first cyborg-type robot "HAL $^{(R)}$ " -CYBERDYNE (http://www.cyberdyne.jp/english/products/HAL/)
Wikipedia - Metaverse (https://en.wikipedia.org/wiki/Metaverse)
Second Life (http://secondlife.com/)
S. Kim, Y. Lee, and W. Woo. How to realize ubiquitous vr? In Pervasive: TSI Workshop, pages 493-504, 2006.
Y. Lee, S. Oh, C. Shin, and W. Woo. Recent trends in ubiquitous virtual reality. In International Symposium on Ubiquitous Virtual Reality, pages 33-36, 2008.
J. Lee, H. Lee, B. Gao, H. Kim, and J. Kim. Multiple devices as windows for virtual environment. In Virtual Reality (VR), 2015 IEEE, pages 219-220, 23-27 March 2015.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.