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AF궤도회로의 전기적 구분 장치 설치이전에 따른 커패시터 보상으로 LC공진 주파수 대역의 전압특성 분석
An Analysis of Voltage Characteristics for LC Resonant Frequency Band of Capacitor Compensation According to Moving of Electrical Separation Equipment of AF Track Circuit 원문보기

전기학회논문지 = The Transactions of the Korean Institute of Electrical Engineers, v.65 no.8, 2016년, pp.1466 - 1477  

원서연 (Dept. of Electrical and Computer Engineering, University of Seoul) ,  최재식 (Korea Rail Corp) ,  박주훈 (Korea Rail Corp) ,  김희식 (Dept. of Electrical and Computer Engineering, University of Seoul)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

This paper analyzes the electrical characteristic such as the impedance(Z), inductance(L), and cable resistance($R_p$) according to the change of cable length in order to move the electrical sorting device for distinguishing between AF non-insulated track circuits from the center of railw...

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  • 이때 설치된 현장에서 자갈은 포설되지 않지만 시험조건에서는 3~1000Ω∙km의 자갈저항(Rb)이 있는 것으로 가정하고 궤도 회로의 선로정수를 측정하는 환경을 구성하였다.
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질의응답

핵심어 질문 논문에서 추출한 답변
UM71C 무절연 AF궤도회로의 설치 제한 조건으로 인하여 구분장치에서 발생하는 문제점은 무엇인가? 이에 따라 선로에 매립된 자갈이 고속운행 중인 열차에 의해 튕겨 발생하는 경우와 겨울철 차량하부에 생성된 결빙이 떨어지는 사고에 의해 구분 장치를 파손시키는 원인이 되고 있다.[1] 그림 1은 설치위치와 파손사례를 보여주고 있으며, 간혹 선로 유지보수를 위해 진입하는 차량이나 시설물 보수자의 부주의한 작업조건에 의하여 발생되는 사례도 있다.
궤도란 무엇인가? 철도차량이 정해진 운행노선 따라 사람이나 물자를 신속하고 정확한 수송을 위해 지역별로 세분화된 교통망을 형성하는 것이 필요하다. 궤도는 차량의 주행을 유도하고 이동 중 발생되는 하중을 노반으로 전달하는 구조물로서 현재는 운행 중에 있는 열차의 위치와 제어정보를 운전실에 전달하는 전기회로장치의 일부분으로도 활용된다.[1],[3] 국내에 보급운영 중에 있는 대표적인 모델은 경부고속철도 개통기점으로 적용되는 UM71C 무절연 AF궤도회로이다.
열차간의 운행관리 시 어떤 보완장치를 이용하여 차간거리와 진로를 제어하는가? [1],[3] 국내에 보급운영 중에 있는 대표적인 모델은 경부고속철도 개통기점으로 적용되는 UM71C 무절연 AF궤도회로이다.[1] 열차간의 운행관리는 자동열차제어장치(ATC : Automatic Train Control), 자동열차정지장치(ATS : Automatic Train Stop), 자동열차방호장치(ATP : Automatic Train Protection) 등 다양한 보완장치를 통해서 차간거리와 진로를 안전하게 제어한다.[1],[2],[5]
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참고문헌 (10)

  1. Jae Sik Choi, Hie Sik Kim, Ju Hun park, Bum Gon Kim, "A Study on Analysis Electrical Characteristics of Cable Length change about area Boundary of UM71C Audio Frequency Track Circuit" Journal of th Korea Academia-Industrial cooperation Society, Vol.16, No.7, pp4849-4854, 2015 

  2. Dong-Jun Ahn, Byeong-Gon Lee and Hyun-Do Nam "Development of KTX Track Error Diagnosi Program using Track Circuit Modeling Methods", Journal of the Korean Institute of Illuminating and Electrical Installation Engineers, 26(10), pp44-51, 2012 

  3. Si-Chul Ryu, Seong-Chan Rho and Kwang-Kiun Yoo, "Study on Characteristics of the boundary of track circuit on electrical separation", Spring Conference of the Korean Society for Railway, pp537-546, April. 2015. 

  4. Min-Seok Kim, Jong-Woo Lee, "A Study on the Distance Between the Track Circuits Using Identical Frequency in Railway Track Circuit System, Journal of the Korean Institute of Electrical Engineers", Vol.58, No11, pp2168-2174, Nov. 2009 

  5. Hill, R.j., "Train position detection and track-train data transmission using audio frequency track circuits", Journal of Electrical and Electronics Engineering, Australin-IE Aust. and IREE Aust., 1985, 5, 267-276 

  6. Grose, B.H. "Jointless track circuits and electrified railways", pp110-126 Proceeding of the Institution of Railway Signal Engineer, 1972 - 73 

  7. Brown, C.R. "A review of track circuits", Proceedings of the Institution of Railway Signal Engineer, pp111-128, 1984-85 

  8. Korea Rail Network, UM71C-TVM430 track circuit, Railway Industry Information Center, 2009, pp. 1-31 

  9. Richard Bartoni, "An Audio Frequency Model of a 2x25kv Traction Line for High Speed Railway Systems," presented at International Conference on Electric Power Systems, Spain, 2005, pp.562-567. 

  10. A. Mariscotti, "Measurement of the Internal Impedance of Traction Rails at Audio Frequency," in Proc. IEEE Transactions on Instrumentation and Measurement, vol.53, 2004, pp.792-797. 

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