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NTIS 바로가기정보처리학회논문지. KIPS transactions on computer and communication systems 컴퓨터 및 통신 시스템, v.5 no.10, 2016년, pp.303 - 310
Recently there has been growing popularity in exergame, such as Wii Sport or Xbox Fitness game, which enables users to get physical exercise while playing the games. In such experienced exercise games, the user's posture recognition is very important to find out exactly how much the users need to ta...
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핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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키넥트 센서는 무엇으로 구성되어 있는가? | 마이크로소프트사에서 엑스박스(Xbox) 게임기 컨트롤러로 출시한 키넥트 센서는 색상(RGB) 카메라, 깊이(Depth) 센서 (즉, IR 프로젝터와 카메라) 그리고 다수(Multi-array) 마이크로 구성되어 있다. RGB 카메라를 통해 2차원적으로 게임 플레이어를 인식하고 Depth 센서를 통해 게임 플레이어의 3차원 위치를 정확히 인식한다. | |
엑서게임은 무엇이며 어떤 역할을 하는가? | 최근 인기를 끌고 있는 엑서게임(Exergame)이란 운동 (Exercise)와 게임(Game)의 합성어로 운동이 부족한 현대인들에게 재미와 건강을 동시에 주는 역할을 하고 있다. 센서 판을 밟으며 춤출 수 있는 게임기인 코나미사의 DDR(Dance Dance Revolution)이 대중적인 인기를 얻은 최초의 엑서게임으로 알려져 있다. | |
키넥트 2.0은 어디에 사용될 수 있는가? | 0은 손 끝, 엄지 손가락 및 어깨 중심의 새로운 관절을 포함하여 최대 6명의 사람을 동시에 추적하며 각 사람마다 25개의 골격 관절을 추적하는 기능을 제공하고 있다. 이전 버전보다 해부학적으로 더 정확한 위치와 아바타 구현이 가능하며, 운동, 건강, 교육 및 훈련, 게임 등 다양한 콘텐츠에 향상된 시나리오 기능 구현에 사용될 수 있다. 키넥트 2. |
Bum-Ro Lee, "A Development of Motion Detection Based Serious Game "ChoDeungGangHo" for Physical Training," Journal of the Korea Society of Computer and Information, Vol.20, No.11, pp.55-62, 2015.
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Daejun Kim and Changhoon Park, "Racing Track and Feedback for Adaptable Exercise Game," in Proceedings of Korean Game Society, pp.177-184, 2011.
Jin-ho Ahn, Sejun Park, Jungdo Kim, Kyung Sik Kim, and Changhoon Park, "A She-Type Game Controller for Exergames," Journal of Korean Institute of Information Technology, Vol.7, No.6, pp.159-165, 2009.
Jungwon Yoon, Sehwan Kim, Jeha Ruy, and Woontack Woo, "A Full Body Gumdo Game with an Intelligent Cyber Fencer using Multi-modal (3D Vision and Speech) Interface," KIISE Transactions on Computing Practices, Vol.9, No.4, pp.420-430, 2003.
KyungSik Kim, YoonJung Lee, and SeongSuk Oh, "Development of Analysis of a Walking Game 'Paldokangsan3' Using Kinect", Journal of Korea Game Society, Vol.14, No.1, pp.49-58, 2014.
Guan-Feng He, Jin-Woong Park, Sun-Kyung Kand, and Sung-Tae Jung, "Development of Gesture Recognition-Based 3D Serious Games," Journal of Korea Game Society, Vol.11, No.6, pp.103-114, 2011.
Han Suk Choi, "Kinect-based Motion Recognition Model for the 3D Contents Control," Journal of the Korea Contents Association, Vol.14, No.1, pp.24-29, 2014.
Sungyoung Cho, Hyeran Byun, Hee Kyung Lee, and Jihun Cha, "Arm Gesture Recognition for Shooting Games based on Kinect Sensor," Journal of KIISE: Software and Applications, Vol.39, No.10, pp.796-805, 2012.
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