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NTIS 바로가기한국자동차공학회논문집 = Transactions of the Korean Society of Automotive Engineers, v.24 no.6, 2016년, pp.635 - 641
조수연 (자동차부품연구원 신뢰성연구본부 융합시스템안전기술연구센터) , 서동현 (자동차부품연구원 신뢰성연구본부 융합시스템안전기술연구센터) , 박준성 (자동차부품연구원 신뢰성연구본부 융합시스템안전기술연구센터) , 신외경 (자동차부품연구원 신뢰성연구본부 융합시스템안전기술연구센터)
Regenerative braking performance of an electrically powered vehicle is closely related to driving distance per battery charge. An electric vehicle uses appropriate amounts of mechanical braking force and electromagnetic regenerative braking force to recover energy and increase driving efficiency. In...
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핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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전기동력차량에서 회생제동 방법은 어떻게 나눠지는가? | 다른 방법들과 달리 회생제동 기능은 에너지 소모를 줄이는 것이 아닌 제동 시 구동용 전동기를 이용한 에너지 회수를 통해 구동효율 향상 및 1충전 주행거리를 연장시킨다.3,4) 전기동력차량에서 회생제동은 단독으로 작용하는 경우와 기계적인 제동력과 같이 작용되는 경우로 나눠진다.5) 단독으로 작용하는 경우는 가속레버 또는 페달 미작동 상태인 관성주행 중에 작동하며, 브레이크 레버 또는 페달이 작동하는 순간에는 기계적인 제동력과 회생제동력이 같이 작용한다. | |
전기이륜차는 어떤 구조를 가지는가? | 전기이륜차는 배터리를 에너지원으로 사용하는 바퀴가 2개인 차량으로 대개 1인승 또는 2인승 구조를 갖는다. 에너지원인 배터리는 납축전지와 리튬이온배터리가 주로사용된다. |
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S. H. Kwon, T. J. Park and C. S. Chung, "Optimal Regeneration Algorithm for Electric Vehicle," KIEE Annual Conference Proceedings, pp.1105-1106, 2006.
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KS R ISO11486:2009, Motorcycles - Methods for Setting Running Resistance on a Chassis Dynamo.
ISO 13064-1:2012, Battery-electric Mopeds and Motorcycles - Performance - Part 1: Reference Energy Consumption and Range.
ISO 13064-2:2012, Battery-electric Mopeds and Motorcycles - Performance - Part 2: Road Operating Characteristics.
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