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NTIS 바로가기한국자동차공학회논문집 = Transactions of the Korean Society of Automotive Engineers, v.25 no.2, 2017년, pp.250 - 256
임홍수 (현대파워텍 기술연구소 시험팀) , 조병철 (현대파워텍 기술연구소 시험팀) , 김연규 (현대파워텍 기술연구소 시험팀) , 이희용 (현대파워텍 기술연구소 시험팀) , 김재훈 (충남대학교 기계공학과)
Automatic transmission(A/T) is one of a car's core components. The durability of A/T has an effect on the durability of the car. The input shaft of A/T passes the power directly from the engine, so the durability of the input shaft for A/T is likewise vital. In this study, the test method of the inp...
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핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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자동변속기 구성품 중 인풋샤프트의 내구성 확보가 반드시 필요한 이유는 무엇인가? | 자동변속기는 엔진으로부터 동력을 전달받아 차량의 구동을 담당하는 자동차의 가장 중요한 핵심부품이다. 또한 자동변속기의 내구성은 차량의 내구성에도 큰 영향을 미치게 되므로 엔진으로부터 직접 동력을 전달하는 인풋샤프트는 자동변속기 구성품 중에서 내구성 확보가 반드시 필요하다. | |
자동변속기는 무엇인가? | 자동변속기는 엔진으로부터 동력을 전달받아 차량의 구동을 담당하는 자동차의 가장 중요한 핵심부품이다. 또한 자동변속기의 내구성은 차량의 내구성에도 큰 영향을 미치게 되므로 엔진으로부터 직접 동력을 전달하는 인풋샤프트는 자동변속기 구성품 중에서 내구성 확보가 반드시 필요하다. | |
Input Shaft의 주 고장모드는 무엇에 의해 발생하는가? | 자동변속기 인풋샤프트의 주 고장모드는 반복되는 부하(토크)에 따른 피로 파괴로 비틀림 토크에 의한 피로파손이 발생한다. |
K. H. Lee, H. W. Lee, K. H. Lee, K. J. Park and C. H. Lim, "On Generating a Method of Input Shaft Torsion Test for an Automatic Transmission," KSAE 06-L0048, pp.34-39, 2006.
H. W. Lee, Experimental Design for Reliability and Durability, HMC R&D Center Report, 2004.
G. S. Wasserman, Reliability Verification Testing and Analysis in Engineering Design, Marcel Dekker, NewYork, 2003.
W. Nelson, "Weibull Analysis of Reliability Data with Few or No Failures," Journal of Quality Technology, Vol.17, No.3, pp.140-146, 1985.
W. Nelson, Accelerated Testing; Statistical Models, Test Plans, and Data Analysis, John Wiley & Sons, Hoboken, 1990.
J. W. Kim, Effects of Axial Preload on the Torsional Fatigue Characteristics of Aluminum/Composite Hybrid Shafts, Ph. D. Dissertation, Korea Advanced Institute of Science and Technology, Daejeon, 2003.
H. S. Lim, B. C. Cho, Y. K. Kim and H. Y. Lee, "Study on Accelerated Life Evaluation Method of Input Shaft for Auto Transmission," KSAE Fall Conference Proceedings, pp.1015-1020, 2016.
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