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NTIS 바로가기디지털융복합연구 = Journal of digital convergence, v.15 no.3, 2017년, pp.335 - 341
The study evaluates user experiences of I-um and Noondate, typical Social Dating Mobile Application Service in Korea, to suggest guidelines that are more user-centered and useful. I did some literature research followed with evaluation of theoretical backgrounds, present conditions. Also, I recasted...
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핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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사용자 경험이란 무엇인가? | Norman)에 의해 디자인영역에 소개되었다. 그가 속한 닐슨 노먼그룹에서는 ‘사용자 경험은 사용자가 기업, 서비스, 기업의 제품과 상호작용하면서 얻는 모든 측면의 경험’이라고 정의한다[2]. 하지만 최근 들어 융합적 사고의 영향 등으로 인하여 디자인 영역 간 구분이 흐려지고 있으며, 새롭게 주목받고 있는 사용자 경험 디자인의 경우는 그 영역을 정확히 설명하기 매우 어렵다[3]. | |
사용자 경험의 구성 요소들의 접점에는 무엇이 생성되는가? | 제시 제임스 가렛의 주장에 따르면 사용자 경험의 구성 요소는 인식, 지각, 감정, 행동의 4가지로 요소로 나누어진다[4]. 이 요소들의 접점에는 경험에 대한 전시 디자인, 패션디자인, 게임디자인 등 다양한 응용분야와 요소들이 생성된다고 한다[5]. | |
사용자 경험의 구성 요소 4가지는 무엇인가? | 1]은 제시 제임스 가렛(Jesse James Garrett)가 사용자 경험의 구성 요소에 대하여 정의한 내용이다. 제시 제임스 가렛의 주장에 따르면 사용자 경험의 구성 요소는 인식, 지각, 감정, 행동의 4가지로 요소로 나누어진다[4]. 이 요소들의 접점에는 경험에 대한 전시 디자인, 패션디자인, 게임디자인 등 다양한 응용분야와 요소들이 생성된다고 한다[5]. |
DOI: http://m.kca.go.kr/brd/m_20/view.do?seq1813
Kyeong Jin Kim, Suggestions of Mobile Application for Motivating People to Watch the Play - Mainly with Analysis on the elements of user experience, Journal of Digital Design, Vol 15, No 1, pp297-306, 2015
In Kyun Oh, Suk Gill Jung, An Analysis of Previous Research Trends on User Experience Design Process, Journal of Digital Design, Vol 14, No 2, pp247-256, 2014
Doo Won Cha, User Experience, IT R&D Policy Review, Vol 5, No 1, p5, 2011.
Seung Yun Lee, Seung In Kim, Evaluation for User Experience about Interface Design of Video-Sharing Website-Mainly with Analysis on 'YouTube' and 'Vimeo'-, Journal of Digital Design, Vol 14, No 8, pp423-429, 2016
Soyoung Kim, Jae Wan Park, Characteristic Analysis of Social Dating Services Based on Touch points for Connecting Online and Offline, Journal of Digital Design, Vol 16, No 1, pp11-20, 2016
Jaewon Kang, A Study on information Seeking Strategies in Social Network Dating Services : Focusing on the Relationships among information Seeking Strategies and Communicator-related Factors, Korean Journal of Journalism & Communication Studies, Vol 56, No 5, pp65-87, 2012
DOI: http://inlinepolicy.com/2014/online-dating-growth-regulation-and-future-chaalenges
DOI: http://www.newspim.com/news/view/20160531000228
DOI: http://www.post.mk.co.kr/archives/24107
DOI: http://news20.busan.com/controller/newsController.jsp?newsId2016061300016
Ji Yeon Lee, Seung In Kim, Webtoon Application's User Experience Study - Focused on the Naver, the Daum and the LezhinComics -, Journal of Digital Design, Vol 15, No 3, pp759-768, 2015
Peter Morville, The User Experience Honeycomb
Sung Hee Jang, Seung In Kim, Evaluation study about the utilization of applications which provide closed-type social network device - Focusing on 'Naver Band' and 'Kakao Group', Journal of Digital Design, Vol 14, No 1, pp377-386, 2014
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