최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기韓國海洋工學會誌 = Journal of ocean engineering and technology, v.31 no.3, 2017년, pp.233 - 240
우선홍 (인하대학교 조선해양공학과) , 이강수 (한국해양과학기술원 부설 선박해양플랜트연구소) , 정준모 (인하대학교 조선해양공학과)
Subsea structures are always vulnerable to accidental risks induced by fishing gear, dropped objects, etc. This paper presents the design of a subsea manifold protective structure that protects against dropped object impacts. Probable dropped object scenarios were established considering the shapes ...
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
보호 구조물-매니폴드 프레임의 이격 거리를 평가하는 것이 중요한 이유는? | 낙하체 충돌 후 보호 구조물과 심해저 매니폴드와의 접촉이 일어난다면 심해저 매니폴드 운용에 큰 영향을 줄 수 있으므로 보호 구조물-매니폴드 프레임의 이격 거리를 평가하는 것은 매우 중요하다. 그러므로에 각각의 해석 케이스에 대한 최대 탄소성 처짐과 최소 이격 거리를 Table 4에 나타내었다. | |
해저 파이프라인에 적용 가능한 다양한 낙하체 낙하 충격 확률에 대한 가이드라인을 제공하는 기준은? | DNV-RP-F107(DNV, 2010)는 해저 파이프라인에 적용 가능한 다양한 낙하체 낙하 충격 확률에 대한 가이드라인을 제공하고 있는바, 본 논문에서는 이를 심해용 매니폴드에 적용하므로서 다양한 낙하체 별 매니폴드 충돌 확률을 계산하였다. 이로부터 매니폴드 충돌 확률이 가장 큰 30" 케이싱과 10' 7ton 컨테이너를 낙하체를 선정하였다. | |
심해저 해양 구조물의 사고 하중에 대한 적합한 보호 구조물의 설계와 이에 대한 위험도 평가는 필수적으로 요구되는 이유는? | 심해저 해양 구조물은 운용 중 해상에서의 어업, 인양 작업 등에 의하여 발생하는 사고 하중에 대한 위험에 항상 노출되어 있으며, 사고 발생 시 운용의 중단뿐만 아니라 석유의 누출, 환경 오염, 인명 피해 등과 같은 심각한 문제를 초래할 수 있다. 때문에 심해저 해양 구조물의 사고 하중에 대한 적합한 보호 구조물의 설계와 이에 대한 위험도 평가는 필수적으로 요구된다. |
Aanesland, V., 1987. Numerical and Experimental Investigation of Accidental Falling Drilling Pipes. Proceeding of the 19th Offshore Technology Conference, USA Huston, No 5497.
American Petroleum Institute(API), 2013. ANSI/API Recommended Practice 17P Design and Operation of Subsea Production Systems-Subsea Structures and Manifolds. USA : API.
American Petroleum Institute(API), 2006. API Recommended Practice 2FB Recommended Practice for the Design of Offshore Facilities Against Fire and Blast Loading. USA : API.
Arasaratnam, P., Sivakumaran, K.S., Tait, M.J., 2011. True Stress-True Strain Models for Structural Steel Elements. International Scholarly Research Network, 2011, No 656401.
Bai, Y., Wierzbicki, T., 2008. A New Model of Metal Plasticity and Fracture with Pressure and Lode Dependence. International Journal of Plasticity, 24(6), 1071-1096.
Bai, Y., Wierzbicki, T., 2010 Application of Extended Mohr-Coulomb Criterion to Ductile Fracture. International Journal of Fracture, 161(1), 1-20.
Basu, S., Benzerga, A.A., 2015. On the Path-dependence of the Fracture Locus in Ductile Materials: Experiments. International Journal of Solids and Structures, 71, 79-90.
Benzerga, A.A., Surovik, D., Keralavarma, S.M., 2012. On the Path-dependence of the Fracture Locus in Ductile Materials-analysis. International Journal of Plasticity, 37, 157-170.
Choung, J., Nam, W., Kim, S., 2014a. Fracture Simulation of Low-temperature High Strength Steel (EH36) using User-subroutione of Commercial Finite Element Code. Journal of Ocean Engineering and Technology 28(1): 33-46.
Choung, J., Nam, W., Lee, D., Song, S.Y., 2014b. Failure Strain Formulation Via Average Stress Triaxiality of an High Strength Steel for Arctic Structures. Ocean Engineering 91: 33-46.
Choung, J., Park, S.J., Kim, Y,H., 2015a. Development of Three Dimensional Fracture Strain Surface in Average Stress Triaxiaility and Average Normalized Lode Parameter Domain for Arctic High Tensile Steel: Part I Theoretical Background and Experimental Studies. Journal of Ocean Engineering and Technology, 29(6), 445-453.
Choung, J., Park, S.J., Kim, Y.H., 2015b. Development of Three Dimensional Fracture Strain Surface in Average Stress Triaxiaility and Average Normalized Lode Parameter Domain for Arctic High Tensile Steel: Part II Formulation of Fracture Strain Surface. Journal of Ocean Engineering and Technology, 29(6), 454-462.
Choung, J., Shim, C.S., Song H.C., 2012. Estimation of Failure Strain of EH36 High Strength Marine Structural Steel using Average Stress Triaxiality. Marine Structures, 29(1), 1-21.
Det Norske Veritas(DNV), 2010. Recommend and Practice DNV-RP-F107 Risk Assessment of Pipeline Protection. Norway, DNV.
Dunnad, M., Mohr, D., 2011. On the Predictive Capabilities of the Shear Modified Gurson and the Modified Mohr-Coulomb Fracture Models over a Wide Range of Stress Triaxialities and Load Angles. Journal of the Mechanics and Physics of Solids, 59(7), 1374-1394.
Katteland, L.H., Oeygarden, B., 1995. Risk Analysis of Dropped Objects for Deep Water Development. International Conference on Offshore Mechanics and Arctic Engineering, 18-22.
Liping, S., Siqi L., Shangmao, Ai., 2016. A Simplified Probabilistic Method for Dropped Objects Hitting Subsea Equipment. International Conference on Ships and Offshore Structures, 89-98.
Lou, Y., Huh, H., Lim, S., Pack, K., 2012., New Ductile Fracture Criterion for Prediction of Facture Forming Limit Diagrams of Sheet Metal. International Journal of Solids and Structures, 49(25), 3605-3615.
Lou, M., Wierzbicki, T., 2010. Numerical Failure Analysis of a Stretch-bending Test on Dual-phase Steel Sheets Using a Phenomenological Fracture Model. International Journal of Solids and Structures, 47(22), 3084-3102.
Norsk Sokkels Konkurranseposisjon(NORSOK), 2002. NORSOK Stnadard U-001, Subsea Production Systems. Norway, NORSOK.
Simulia, 2008. Abaqus User Manual. Silumia.
Thomas, N., Basu, S., Benzerga, A.A., 2016. On Fracture Loci of Ductile Materials under Non-proportional Loading. International Journal of Mechanical Sciences, 117, 135-151.
Yu, H., Olsen, J.S., He, J., Zhang, Z. 2016. Effects of Loading Path on the Fracture Loci in a 3D Space. Engineering Fracture Mechanics, 151, 22-36.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.