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새로운 마케팅 커뮤니케이션 환경에서 세일즈 프로모션의 의미와 미래에 관한 연구
A Study on the Meaning and Future of Sales Promotion in New Marketing Communication Environment 원문보기

한국융합학회논문지 = Journal of the Korea Convergence Society, v.9 no.12, 2018년, pp.145 - 150  

최민욱 (남서울대학교 광고홍보학과)

초록
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본 연구에서는 새로운 마케팅 커뮤니케이션 환경에서 세일즈 프로모션의 의미와 성장 배경을 검토하고 향후 방향을 예측하여 보았다. 본 연구에서는 새로운 마케팅 환경에서의 세일즈 프로모션의 성장 배경으로 체험 마케팅, 개인 마케팅, 미디어 크리에이티브, 바이럴 마케팅에 대해 분석하였다. 또한 미래 세일즈 프로모션의 방향으로 브랜드 커뮤니케이션, 소비자 브랜드 관계, ICT 활용, 통합 마케팅 커뮤니케이션을 예측하여 보았다. 본 연구는 새로운 마케팅 커뮤니케이션 환경에서 세일즈 프로모션의 변화하는 기능을 분석하고 향후 진행 방향을 예측해본다는 의미를 가진다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

This study examines the meaning and growth background of sales promotion in a new marketing communication environment and predicts its future direction. This study analyzed experiential marketing, individual marketing, media creative, and viral marketing as growth background of sales promotion in a ...

주제어

AI 본문요약
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문제 정의

  • Sales promotions are being newly watched in the context of new marketing communication environment. In this context, this study examined the meaning and growth background of sales promotion in a new marketing communication environment and predicts its future direction. This study analyzed experiential marketing, individual marketing, media creative, viral marketing, and reality as growth background of sales promotion in a new marketing communication environment, and predicted future direction of sales promotion as brand communication, consumer-brand relationship, application of ICT, integrated marketing communication.
  • So sales promotion which has a characteristic of behavior by nature should be viewed newly. In this context, this study examines the meaning and growth background of sales promotion in a new marketing communication environment and predicts its future direction.
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참고문헌 (15)

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