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NTIS 바로가기한국전자통신학회 논문지 = The Journal of the Korea Institute of Electronic Communication Sciences, v.13 no.6, 2018년, pp.1317 - 1322
김운 (중국 우한공정대학교 산업디자인학과) , 이철승 (광주여자대학교 교양교직과정부)
In order to complete the AR UI design simply and quickly, the usable factors were studied in this thesis. The primary aim of interface design is to increase the usability. The various factors should be considered together when we evaluate the usability. The idealized usable working model is based on...
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핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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휴리스틱스란? | 휴리스틱스는 휴리스틱 가이드라인의 줄인말로 휴리스틱 평가에서 평가자들이 사용성 평가에 활용하기 위한 원칙을 지칭한다. 휴리스틱스는 평가의 대상에 맞춰 변화가 가능하며 Nielsen과 Molich에 의해서 1990년에 정리되었다[6]. | |
인터페이스 디자인의 가장 큰 목표는 무엇인가? | 증강현실 환경에서 사용자 인터페이스는 다양한 용도의 디자인이 프로토타입으로 구현되고 있다. 인터페이스 디자인의 가장 큰 목표는 사용자에게 만족감을 줄 수 있는 사용성의 향상이라 할 수 있다[3-4]. 사용성은 여러 속성을 복합적으로 고려해서 평가해야 한다. | |
실물형 인터페이스에서 사용하기 위해 선별된 사용성 요소 재정의한 방법은? | 최종적으로 선별된 사용성 요소를 증강현실의 실물형 인터페이스에서 사용하기 위해서는 요소에 대한 재정의가 필요했다. 본래의 가지고 있는 요소의 개념에 증강현실환경에 적합하도록 요소의 개념을 구체화 시켰다. 주성분 분석을 통한 사용성 요소를 체계화 하였으며 상ㅎ작용 지원, 학습지원, 경험지원, 인지지원, 정서적지원 요인으로 분류하여 신뢰도 분석을 한 결과 모두 0. |
Y. Lee, "Development of Outdoor Augmented Reality Based 3D Visualization Application for Realistic Experience of Structures," J. of the Korea Institute of Electronic Communication Sciences, vol. 10, no. 2, 2015, pp. 305-310.
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S. Bak, H. Lee, J. Kim, and J. Lee "Design and Implementation of Tangible Interface Using Smart Puck System," J. of the korean society of computer and information, vol. 20, no. 9, 2015, pp. 47-53.
S. Jang, "Responsive Web of Prototype based on Implementation Structure " J. of the Korea Institute of Electronic Communication Sciences, vol. 13, no. 3, 2018, pp. 609-616.
W. H. Shi and X. Y. yang, "Usability of Public Terminal Interface," PACKAGING ENGINEERING, vol. 37, no. 6, June 2016, pp. 62.
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S. Lee, "A Study on Satisfaction of User Interface Design for Social Network Game Usability Improvement-Focused on the Game between Kakao talk in korea and wechat in china," Master's Thesis, Graduate School of Hanyang University, 2017.
H. Jim, "(A) study on the free rail pass application GUI design through UI utility evaluation : focused on domestic youth pass Railro," Master's Thesis, Communication design School of Sungkyunkwan University, 2015.
J. KIM, Introduction to HCI. Seoul: Anti graphics. 2005.
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