최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국유화학회지 = Journal of oil & applied science, v.35 no.4, 2018년, pp.1120 - 1133
장기화 (경기대학교 사회복지학과) , 송수익 (대원대학교 호텔조리계열) , 오성천 (대원대학교 제약품질관리과)
The purpose of this study is to validate the failure attribution factors affecting emotional changes after a failed service by local restaurant users, and the relapse effects of the perceived failure of a customer's brand relationship. In this study, the implications of this study can be divided int...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
브랜드 관계 품질에 관한 연구가 증가하는 이유는? | 최근 고객-브랜드 관계의 중요성이 증가함에 따라 이를 체계적으로 연구하려는 노력의 일환으로 브랜드 관계 품질에 관한 연구가 증가하였다. 이들 브랜드 관계 품질에 관련한 선행연구는 크게 두 가지로 나눌 수 있다. | |
본 연구에서 서비스 실패 후 귀인을 안전성 귀인과 통제가능성 귀인으로 구분하였는데 여기서 안전성 귀인의 의미는 무엇인가? | 본 연구는 서비스 실패 후 귀인을 안전성 귀인과 통제가능성 귀인 두 가지로 구분하였다. 서비스 실패의 안정성 귀인은 서비스 실패 원인의 지속가능성에 대한 판단을 의미한다. Bradbury et. | |
고객이 서비스 실패를 평가시 사용하는 방법은? | 고객은 서비스 실패를 평가할 때 귀인과정을 거친다. 귀인(attribution)이란 ‘기대하지 않은 사건의 원인에 대한 인지적 추론’ 과정이다[3]. |
S. Fournier, "Consumers and their brands: Developing relationship theory in consumer research". Journal of consumer research, Vol.24, No.4 pp.343-353, (1998).
D. Xie, "Effects of Brand Relationship Quality on Responses to Service Failure of Hotel Consumers". The Hong Kong Polytechnic University, (2012).
S. W. Kelley and M. A. Davis, "Antecedents to customer expectations for service recovery". Journal of the Academy of Marketing Science, Vol.22, No.1, (1994).
B. Weiner, S. Graham and C. Chandler, Pity, "Anger and Guilt An Attributional Analysis". Personality and Social Psychology Bulletin, Vol.8, No.2 pp.226-232, (1982).
T. N. Bradbury and F. D. Fincham, "Attributions in marriage: review and critique". Psychological bulletin, Vol.107, No.1 p.3, (1990).
J. L. Aaker, "Dimensions of brand personality". Journal of marketing research, p.347-356, (1997).
J. L. Aaker, S. Fournier and S. A. Brasel, "Charting the development of consumer brand relationships". Graduate School of Business, Stanford University (2001).
C. Gronroos, "Service quality: the six criteria of good perceived service". Review of business, Vol.9, No.3 p.10, (1988).
M. Blackston, "Beyond brand personality: building brand relationships. Brand equity and advertising: Advertising's role in building strong brands", p.113-124, (1993).
S. R. Swanson and M. K. Hsu, "The effect of recovery locus attributions and service failure severity on word-of-mouth and repurchase behaviors in the hospitality industry". Journal of Hospitality & Tourism Research, Vol.35, No.4 pp.511-529, (1999).
J. R. McColl-Kennedy and A. K. Smith, "Customer emotions in service failure and recovery encounters". In Zerbe, W.j., Ashkanasy, N.M. & Hartel, C.(Ed), Research on Emotion in Organizations: Individual and Organizational Perspectives on Emotion Management and Display. Oxford, UK Elsevier, p.237-268, (2006).
S. Erevelles, "The role of affect in marketing".Journal of Business Research, Vol.42, No.3 pp.199-215, (1998).
R. P. Bagozzi, M. Gopinath and P. U. Nyer, "The role of emotions in marketing". Journal of the academy of marketing science, Vol.27, No.2 pp.184-206, (1999).
J. A. Russell, "A circumplex model of affect". Journal of personality and social psychology, Vol.39, No.6 pp.33-44, (1980).
R. L. Oliver, "Whence consumer loyalty?". The Journal of Marketing, p.33-44, (1999).
D. Xie, "Effects of Brand Relationship Quality on Response to Service Failure of Hotel Consumers". The Hong Kong Polytechnic University (2011).
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.