최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기지능정보연구 = Journal of intelligence and information systems, v.24 no.4, 2018년, pp.197 - 217
이승준 (닐슨 코리아 CPS Input Operation) , 서봉군 (국민대학교 비즈니스 IT 전문대학원) , 박도형 (국민대학교 경영정보학부)
Music is one of the most creative act that can express human sentiment with sound. Also, since music invoke people's sentiment to get empathized with it easily, it can either encourage or discourage people's sentiment with music what they are listening. Thus, sentiment is the primary factor when it ...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
음악이란 어떠한 행위인가? | 음악은 인간의 감성을 소리로 표현하는 창조적 예술 행위이다. 음악은 사람들의 기분을 우울하게 혹은 기쁘게 변화시킬 수 있다. | |
감성이란? | 여기서 감성이란, 외부의 물리적 자극에 의한 감각 혹은 지각으로부터 인간 내부에 야기되는 고도의 심리적인 체험으로 쾌적감, 고급감, 불쾌감 등의 복합적인 감정을 일컫는다. 때문에 이를 고려하여 일정한 ‘감성 패턴’을 발견하여 음악에 적용함으로써 사람들에게 더 나은 사용자 가치(User Value), 또는 사용자 경험(User Experience)을 제공할 수 있을 것이다. | |
멜론에서 제공하는 추천 시스템 서비스는 무엇이 있는가? | 추천 시스템의 경우에도 마찬가지이다. 멜론의 경우, ‘멜론 라디오 맞춤채널’에서 최근 3일 내의 최근 들은 곡과 유사한 곡을 재생해주는 ‘나를 아는 맞춤 채널’을 운영하고 있으며, 스타 DJ를 기반으로 채널을 제공 중이다. 벅스의 경우, ‘벅스 라디오’ 를 운영하고 있다. |
Bae, S.D., and D.-H. Park, "The Effect of Mobile Advertising Platform through Big Data Analytics: Focusing on Advertising, and Media Characteristics," Journal of Intelligence and Information Systems, Vol.24, No.2(2018), 37-57.
Choi, H., J., Lee, M.-U., Kim, J., Kim, H., Cho, H., Lee, and K., Yoon, "Music Recommendation System Based on User Emotion and Music Mood," Conference of The Korean Institute of Broadcast and Media Engineers, (2010), 142-145.
Choi, Y., and D.-H. Park, "Development of Youke Mining System with Youke's Travel Demand and Insight Based on Web Search Traffic Information," Journal of Intelligence and Information Systems, Vol.23, No.3(2017), 55-175.
Cohen, J. B., M. T., Pham, and E. B., Andrade, "The Nature and Role of Affect in Consumer Behavior," in Handbook of Consumer Psychology, C.P. Haugtvedt, P. Herr, and F. Kardes, eds. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, 2007.
Ha, E., Y. Kim, and E. Hwang, "A Categorization Scheme Tag-based Folksonomy Images for Efficient Image Retrieval," KIISE Transaction on Computing Practices, Vol.22, No.6(2016), 290-295.
Haitsma, J., and T., Kalker, "A highly robust audio fingerprinting system with an efficient search strategy," Journal of New Music Research, Vol.32, No.2(2003), 211-221.
Jack, R. E., O. G. Garrod, H. Yu, R. Caldara, and P. G. Schyns, "Facial expressions of emotion are not culturally universal,". Proceedings of the National Academy of Sciences, Vol.109, No.19(2012), 7241-7244.
Kang, T., D.-H. Park, and I. Han, "Beyond the numbers: The effect of 10-K tone on firms' performance predictions using text analytics," Telematics and Informatics, Vol.35, No.2 (2018), 370-381.
Kim, K.-W., and D.-H. Park, "Design Evaluation Model Based on Consumer Values : Three-step Approach from Product Attributes, Perceived Attributes, to Consumer Values," Journal of Intelligence and Information Systems, Vol.23, No.4(2017), 57-76.
Kim, K.-W., and D.-H. Park, "Emoticon by Emotions: The Development of an Emoticon Recommendation System Based on Consumer Emotions," Journal of Intelligence and Information Systems, Vol.24, No.1(2018), 227-252.
Kim, S., "A Study on the expression aspect in emoticon," Korean Semantics, Vol.38(2012), 1-25.
Kim, Y., and D.-H. Park, "A Study on the Consumers' Knowledge Structure of Innovative Products through Product Category Concept Map: Focusing on 3D and Smart TV," Entrue Journal of Information Technology, Vol.12, No.3(2013), 181-197.
Kiu, C. C. and Tsui, E. "TaxoFolk: A hybrid taxonomy-folksonomy structure for knowledge classification and navigation," Expert Systems with Applications, Vol.38, No.5(2011), 6049-6058.
Laniado, D., D. Eynard and M. Colombetti, "Using WordNet to turn a folksonomy into a hierarchy of concepts," In Semantic Web application and perspectives - fourth italian semantic Web workshop, (2007), 192-201.
Lee, D., T. Kang, and D.-H. Park, "The Research on PC-based Versus Mobile Device-based Shopping Behavior Depending on Consumer Purchase Decision Process: Focusing on Task-Technology Fit Theory," Entrue Journal of Information Technology, Vol.13, No.3(2014), 107-122.
Park, D.-H., "Virtuality as a Psychological Distance: The Strategy for Advertisement Message Appeal Depending on Virtuality," Journal of Information Technology Applications & Management, Vol.24, No.2 (2017b), 39-54.
Park, D.-H., "Virtuality as a Psychological Distance and Temporal Distance: Focusing on the Effect of Product Information Type on Product Attitude," Knowledge Management Research, Vol.18, No.3(2017c), 163-178.
Seo, B.-G., and D.-H. Park, "The Effect of Message Framing Depending on Psychological Ownership: Focusing on Information Security Behavior in Online Service," Knowledge Management Research, Vol.19, No.1(2018), 1-18.
Sinclair, J., and M., Cardew-Hall, "The folksonomy tag cloud: when is it useful?," Journal of Information Science, Vol.34, No.1(2008), 15-29.
Yoo, I.-J., B.-G. Seo, and D.-H. Park, "Smart Store in Smart City: The Development of Smart Trade Area Analysis System Based on Consumer Sentiments," Journal of Intelligence and Information Systems, Vol.24, No.1(2018), 25-52.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.