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SimulationX를 이용한 트랙터 PST 변속 충격 최소화 연구
Minimization of Shifting Shock of Tractor PST using SimulationX 원문보기

드라이브ㆍ컨트롤 = Journal of drive and control, v.15 no.3, 2018년, pp.36 - 42  

엄태호 (Department of Construction Machinery Engineering, Inha University) ,  이철희 (Department of Mechanical Engineering, Inha University)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Agricultural tractors require frequent shifting to improve operation efficiency, and PST (Powershift Transmission) is considered as a suitable transmission. However, due to the inherent characteristics of the PST, shocks arise during shifting, which imparts a negative effect on the operator. Therefo...

주제어

AI 본문요약
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문제 정의

  • 이 연구의 목적은 SimulationX 소프트웨어를 이용하여 PCV의 입력 파형 변경을 통해 변속 충격을 최소화는 PCV 구동 전류의 궤적을 효율적으로 찾는 것이다. PST 변속 시스템은 SimulationX를 이용하여 모델링하였으며 시뮬레이션 모델은 실제 차량 실험 을 통해 검증하였다.
  • 이 연구의 목적은 트랙터 PST의 시뮬레이션 모델링을 통하여 변속 시 발생하는 충격을 최소화하는 것이다. 실제 실험을 진행하는 것에 비해 시뮬레이션 모델의 장점은 시간과 장소에 제약이 없다는 것이다.

가설 설정

  • 4의 고정값으로 사용하였다.10) C3 시뮬레이션 모델은 Fig. 2와 같고, C4 모델은 C3와 동일하다.11)
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질의응답

핵심어 질문 논문에서 추출한 답변
트랙터 작업 능률을 향상시키기 위해서 필요한 것은 무엇인가? 또한, 트랙터는 빈번한 부하 변동으로 인해 잦은 변속이 요구된다. 따 라서 작업 능률을 향상시키기 위해서는 큰 하중을 견인하면서도 정지하지 않고 신속하고 원활하게 차 량 속도를 조정할 수 있어야 한다. 1)
SimulationX 모델의 장점은 무엇인가? 시뮬레이션을 통해 결정된 최적의 PCV 입력 파형은 실차 실험을 통해 최종적으로 검증하였다. SimulationX 모델의 장점은 분석 시간이 짧아서 다양한 경우의 시뮬레이션을 짧은 시간 내에 완료할 수 있다는 것과 다양한 곳에 활용할 수 있다는 것이다. 이 연구에서 제작된 시뮬레이션 모델을 이용하여 PCV 입력 파형 뿐만 아니라 유압시스템, 클러치 등 다른 파라미터의 변경을 통해 변속 충격량을 더욱 최소화 할 수 있을 것으로 예상된다.
트랙터 변속기 중 가장 유리한 방식은 무엇인가? 유압식은 부하 변동이 심한 작업4) 시에 능률이 높다는 장점이 있으며 기계식은 동력 전달 효율이 높다는 장점이 있다. 효율성과 작업성을 동시에 고려할 때, PST가 가장 유리하다. 5-6)
질의응답 정보가 도움이 되었나요?

참고문헌 (15)

  1. D. C. Kim, "Analysis of Power Shuttle Characteristics of Agricultural Tractor Transmission," ph. D. dissertation, Seoul Nat'l Univ., 2002. 

  2. Z. Zhong et al., "Shifting Control of an Automated Mechanical Transmission without using the Clutch, Int. J. Automotive Technology," Vol. 13, No. 3, pp. 487-496, 2012. 

  3. W. S. Hong, "Improvement of Shift Quality of Power Shuttle Transmission by Controlling Input Speed," Master dissertation, Seoul Nat'l Univ., 2016. 

  4. B. J. Cho et al., “Improved Design of Hydraulic Circuit of Front-end Loader for Bump Shock Reduction of an Agricultural Tractor,” J. Drive and Control, Vol. 13, No. 2, pp. 10-18, 2016. 

  5. Y. S. Nam, "Simulation of Hydraulic Control of Powershift Transmission for Agricultural Tractors," Master dissertation, Seoul Nat'l Univ., 2002. 

  6. D. M. Kim et al., “Jerk Phenomenon of the Hydrostatic Transmission through the Experiment and Anlalysis,” Int. J. Automotive Technology, Vol. 16, No. 5, pp. 783-790, 2015. 

  7. Z. Zhong, Q. Lv and G. Kong, "Engine Speed Control for the Automatic Manual Transmission during Shift Process," Consumer Electronics, Communication and Network (CECNet), 2nd inte'l conf., pp. 2014-1017, 2012. 

  8. M. Tanelli et al., “Transmission Control for Power-shift Agricultural Tractors: Design and End-of-line Automatic Tuning,” Mechatronics, Vol. 21, No. 1, pp. 285-297, 2011. 

  9. G. H. Jung, C. D. Jung and S. H. Park, “Feedback Shift Controller Design of Automatic Transmission for Tractors,” J. Drive and Control, Vol. 13, No. 1, pp. 1-9, 2016. 

  10. S. C. Kim, "Development of Drag Torque and Heat Transfer Models for a Wet Multi-plate Clutch with a Consideration of Thermal Characteristics," Ph. D. dissertation, Seoul Nat'l Univ., 2016. 

  11. T. H. Eom, T. S. Kim and C. H. Lee, "Shift System and Characteristics Analysis of Agricultural Tractors PST Shift System using SimulationX," The Korean Society for Fluid Power & Construction Equipment 2017 Spring Conf. on Drive and Control, pp. 67-68, 2017. 

  12. Y. S. Yoon et al., "Analysis Model Development for Hydraulic Component and System Design," The Korean Society of Automotive Engineers, 2011 Fall Conf. Proc., 2011. 

  13. L. Chen, G. Xi and C. L. Yin, "Model Referenced Adaptive Control to Compensate Slip-stick Transition during Clutch Engagement," Int. J. Automotive Technology, Vol. 12, No. 6, pp. 931-920, 2011. 

  14. SimulationX, ITI, Italy, Preset of the Friction Behavior equation 

  15. Harter, W. L. "The Method of Least Squares and Some Alternatives:PartI. International Statistical Review," Vol. 42, No. 2, pp. 147-174, 1974. 

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