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NTIS 바로가기자동차안전학회지 = Journal of Auto-Vehicle Safety Association, v.10 no.3, 2018년, pp.32 - 37
박지양 (한국기술교육대학교 메카트로닉스공학과) , 윤영한 (한국기술교육대학교 메카트로닉스공학부) , 곽영찬 (한국기술교육대학교 메카트로닉스공학과) , 손창기 (한국기술교육대학교 메카트로닉스공학과)
Recently, the driver can be assisted by the advanced active safety devices such as ADAS from road traffic risks. With this system, driver and passenger may freed from can driving tasks or kept eyes on forward direction while on the road. Help from adoptive cruise control, auto parking and newly deve...
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핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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Drive Air Bag의 발화 시간을 동일 시 하였을 경우 상대적으로 높은 각도의 착석을 한 승객은 어떤 효과를 받는가? | 3) Drive Air Bag의 발화 시간을 동일 시 하였기 때문에 상대적으로 높은 각도의 착석을 한 승객의 경우더미의 상체 이동에 따른 관성력 등으로 인해 에어백의 효과가 적다. | |
ADAS 진화의 도움으로 좌석에는 어떤 이점을 가지게 될 수 있는가? | 1의 왼쪽과, 중간처럼 자유롭고, 편안한자세를 취하게 되는 것을 의미한다.(3) 나아가 자율주행차가 시행된다면 운전자의 개념이 사라지고 승객의 좌석 착석 상태는 더욱 다양하게 될 것이다.(4) | |
현재의 법규 및 KNCAP 충돌 시험 중 정면충돌의 실험은 어떻게 진행되는가? | 하지만 현재의 법규 및 KNCAP 충돌 시험 중 정면충돌을 살펴보면(5,6), 운전자의 착석 상태 및 좌석의 위치는운전자의 운전 상황에 알맞게 설정하여 시험을 진행한다.본 연구는 운전자의 착석 방법이 고령자 및 여성승객의상해에 대한 선행 연구를 진행하면서 관심을 가지고 있는시점이다. |
Sungyon Cho, 2013, Future Direction of Designing ADAS from an User Perspectives.
Yohan Park, 2015, KNCAP Test Ratings and Occupant Injury Risk in Real-world Frontal Crashes.
Sarah Key, Sitting to avoid back pain.
Manbok Park, The Current Status and Future of Autonomous Vehicle.
Vehicle Safety Criteria article 102.
http://www.kncap.org
Joonho Jun, 2009, Injury Characteristics for Elderly Driver's Seating Position in a sled test.
Kiseok kim, 2017, A study on 5%tile female occupant injury influence with variable seating method in full width frontal crash test.
JunHee Moon, Construction of Driver's Injury Risk Prediction in Different Car Type by Using Sled Model Simulation at Frontal Crash.
Jinseop Park, 2017, The Review and analysis of vertebral injuries in frontal impact crashes.
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