최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기Journal of the convergence on culture technology : JCCT = 문화기술의 융합, v.5 no.2, 2019년, pp.31 - 37
전장철 (경기대학교 외식조리관리학과)
This study examined the sub - dimensions of mobile food platform service characteristics and verified how they affect the usability, usability and re - use intention. The data collection is from February 11, 2019 to February 28, 2019. The researcher visited the food service company and presented the...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
모바일 외식 플랫폼서비스를 사용하는 이유는 무엇인가? | 모바일 외식플랫폼서비스는 휴대용 무선 단말기와 무선 데이터 통신망을 이용해 무선(wireless) 연결방식으로 한 곳에 고정(fix)되어 있지 않고 이동(mobile)하며 인터넷에 접속하여 데이터 통신이나 인터넷 서비스를 이용하는 특성을 지니고 있어 외식정보를 제공하고 탐색하는데 있어 모바일 외식플랫폼서비스가 새로운 도구로 주목받고 있다[1]. 외식 소비자들은 외식업소를 방문하기 전에 음식을 맛 볼 수 있는 직접적인 경험을 하지 못하기 때문에 외식업소를 방문 하는데 상당한 어려움이 있는 것이 사실이다. 이러한 고충을 해결하기 위한 방편으로 언제 어디서나 정확한 외식정보서비스를 제공하는 모바일 외식 플랫폼서비스는 외식소비자들에게 유용한 정보를 제공해 주고 있음을 가늠해볼 수 있다[2]. | |
모바일 외식플랫폼서비스의 특징은 무엇인가? | 모바일 외식플랫폼서비스는 휴대용 무선 단말기와 무선 데이터 통신망을 이용해 무선(wireless) 연결방식으로 한 곳에 고정(fix)되어 있지 않고 이동(mobile)하며 인터넷에 접속하여 데이터 통신이나 인터넷 서비스를 이용하는 특성을 지니고 있어 외식정보를 제공하고 탐색하는데 있어 모바일 외식플랫폼서비스가 새로운 도구로 주목받고 있다[1]. 외식 소비자들은 외식업소를 방문하기 전에 음식을 맛 볼 수 있는 직접적인 경험을 하지 못하기 때문에 외식업소를 방문 하는데 상당한 어려움이 있는 것이 사실이다. | |
모바일 외식플랫폼서비스의 장점은 무엇인가? | 이와 같이 모바일 외식플랫폼서비스는 기본적으로 내장된 휴대전화 OS을 통해 자신이 필요로 하는 모바일 외식플랫폼을 사용할 수 있다는 장점을 지니고 있는데, 모바일 외식플랫폼서비스는 모바일 환경 하에휴대폰이나 휴대용 개인정보단말기(PDA)에서 구현되는 응용프로그램으로, 모바일 외식플랫폼서비스 시장은 급격한 성장세를 이어가고 있다[3]. 모바일 외식플랫폼서비스는 무형적 속성보다는 유형적인 속성이 더 강하기 때문에 예측이 어렵고, 소비자들은 해당 외식상품을 구매하기 전에 외식정보를 탐색을 하게 되는데 이러한 정보탐색 활동은 불확실성이 큰 외식상품 구매 결정에 중요한 요인으로 작용하고 이다[4]. |
S. H. Kang. and S. K. Kang. "The impact of mobile tourism information services on destination selecting attributes and satisfaction", Chungwoon University Tourism Industry Research, Vol. 9, No. 2, pp. 246-266, 2015.
R. S. March and A. G. Woodside. "Tourism Behaviour: Travellers' Decisions and Actions, CABI", 2005.
Y. Y. Hwang., and K. Y. Lee. "The impact of personal characteristics and online reviews attributes in continuance of the mobile application market", Journal of the Academic Society of Feminism and Korean Literature Vol. 26, No. 8, pp. 2021-2041, 2013.
K. H. Lee. "The effect of service convenience on perceived value, adoption, innovation resistance and behavior intention in food delivery application. Department of Food Service Management",The Graduate School of Kyunghee University, 2018.
P. Zhang. "Study on the Effects of O2O Commerce Characteristics and Consumer Characteristics on Trust, Desire and Behavioral Intention in China", Department of International Trade, Graduate School Chungnam National University, 2016.
C. W. Han., S. N. Ham., H. Y. Moon. " Influence of the characteristics of the O2O food delivery platform service on the trust, satisfaction and reuse intention", The Academy of Korea Hospitality & Tourism, Vol. 21, No. 1, pp. 115-128, 2019. https://doi.org/10.31667/jhts.2019.2.78.115
M. J. Kim and S. B. Lee. "The effect of the innovativeness of delivery application users on perceived traits, satisfaction, and continuous usage intention : Using the extended technology acceptance model(ETAM)", International Journal of Tourism and Hospitality Research, Vol. 31, No. 1, pp. 199-214, 2017. http://dx.doi.org/10.21298/IJTHR.2017.01.31.1.199
H. M. Jeon. "The Effect of Foodservice Consumer's Perceived Risk and Value on Social Commerce Usage Intention: Focused on the Technology Acceptance Model", Foodservice Management Society of Korea, Vol. 16, No. 6, pp. 199-222, 2013.
H. J. Kim., J. U. Leem., and J. H. Jung. "Economics and Administration Session ; A Study on the Impact of Customer Satisfaction and Repurchase Intention by the Characteristics of the Airline's Smartphones Application According to Customer Types", Asia-Europe Perspective Association, Vol. 8, No. 3, pp. 47-69, 2011.
S. Y. Kim and A. J. Lee. "The effect of service convenience on perceived service value, customer satisfaction and reuse intention with eating out in mobile commerce", Culinary science and hospitality research, Vol. 11, No. 4, pp. 7-23, 2015.
J. J. Han. "15 trillion won, Food Delivery Market War, Uber, Naver, Cacao", Asian Economy, July 31, 2017.
Y. H. Hyun., and Y. A. Park. "A Verification of the Structural Relationships between Consumer Review Characteristics and Acceptance Intention to Smartphone Application by Applying Extended TAM Model - A Focus on the Mediating role of Information Quality", Korea Journal of Business Administration, Vol. 26, No. 1, pp. 2851-2571, 2013.
J. Y. Seon., H. S. Choi., and J. S. Lee. "The effect of Characteristics of Mobile Tourism Information Service Platform on Experiential Value and Mobile Word-of-Mouth Intention", Journal of Tourism Management Research, Vol. 22, No. 1, pp. 347-366, 2000. http://dx.doi.org/10.18604/tmro.2018.22.1.16
Y. J. Lee. "A Study on the Effect of Relational Benefits of Self-Service Channel on Customer's Behavioral Intention - Focused on mediated effects of perceived usefulness and perceived ease of use", Department of E-commerce Graduate School, Chonnam National University, 2018.
F. F. Reichheld, and J. W. Sasser. "Zero defections: Quality comes to services", Harvard business review, Vol. 68, No. 5, pp. 105-111, 1990.
H. K. Cho. "Current Status of SNS Marketing Design and Development of Production Education",The Journal of the Convergence on Culture Technology (JCCT), Vol. 4, No. 4, pp. 267-272, 2018. http://dx.doi.org/10.7236/JCCT.2018.4.4.267.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
오픈액세스 학술지에 출판된 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.