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[국내논문] 엑셀러레이터의 출현과 엑셀러레이터 서비스 단계 연구
A Study on Accelerator Emergence and Accelerator Service Stage 원문보기

한국IT서비스학회지 = Journal of Information Technology Services, v.18 no.3, 2019년, pp.129 - 141  

최중빈 (경기콘텐츠진흥원 판교클러스터센터)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Currently, there is a wave of second startup companies in Korea as well as within the global market, and the role of accelerators have become highly important at the center of changes. In the early 2000s, Y-Combinator has made Airbnb and Dropbox grow into a global company, and its start-up support m...

주제어

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참고문헌 (22)

  1. 강명숙, "외식고객의 관계효익이 만족과 거래성향에 따라 관계지향성에 미치는 영향 연구". 박사학위논문, 경기대학교 대학원, 2010, pp.10-49. 

  2. 권영제, "국내.외 엑셀러레이터의 엑셀러레이팅 접근방법에 관한 비교 분석 연구 : Batch process 모형 중심으로", 석사학위논문, 한밭대학교 창업경영대학원, 2015, p.16. 

  3. 권용석, "스타트업의 액셀러레이터 선택 시 의사결정요인 연구", 석사학위논문, 국민대학교 글로벌창업벤처대학원, 2017, p.21. 

  4. 김영환, "엑셀러레이터와 대중의 접점, 스타트업 연습생의 공개 데뷔 무대, 데모데이", Entrepreneurship Korea, 2016, pp.11-12. 

  5. 김용재, 염수현, "벤처 엑셀러레이터의 이해와 정책방향", KISDI, Premium Report, 2014, pp. 2-5. 

  6. 김채광, "창업자와 투자자간 네트워크 분석 : Tips 지원사업을 중심으로", 박사학위논문, 한남대학교 대학원, 2018, p.8. 

  7. 박찬희, "국내외 엑셀러레이터 운영실태 분석 및 활성화 방안", 석사학위논문, 부산대학교 기술창업대학원, 2017, pp.48-53. 

  8. 서욱수, "우리나라 창업 엑셀러레이터의 현황과 발전방안에 대한 연구", 석사학위논문, 호서대학교 글로벌창업대학원, 2014, p.16. 

  9. 신진오, "스타트업 엑셀러레이터의 만족도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구", 박사학위논문, 호서대학교 벤처대학원, 2017, pp.11-26. 

  10. 엄정한, "엑셀러레이터 운영 및 사례", 컴퍼니B 발표자료, 2018, pp.3-20. 

  11. 유정환, "기업가적 네트워킹 활동이 기업성과에 미치는 영향", 박사학위논문, 숭실대학교 대학원, 2012, p.16. 

  12. 이정우, "창업대중화의 주역, 엑셀러레이터", Entrepreneurship Korea, 제1호(2016), pp.7-11. 

  13. 최윤수, "투자자 유형이 피투자 스타트업 성과에 미치는 영향 : 엑셀러레이터의 투자를 중심으로", 박사학위논문, 국민대학교 일반대학원, 2016, pp.24-25. 

  14. 최윤수, 김도현, "투자 행태를 통한 엑셀러레이터와 벤처캐피탈의 비교 연구", 벤처창업연구, 제11권, 제4호(2016), pp.27-36. 

  15. Cohen, S., "What do accelerators do? Insights from incubators and angels", Innovations, Vol.8, No.3-4(2013), pp.19-25. 

  16. Hochberg, Y.V., "Accelerating Entrepreneurs and Ecosystems : The Seed Accelerator Model", Innovation Policy and the Economy, Vol.16, No.1(2015), pp.25-51. 

  17. https://www.primer.kr. 

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  19. Mckenna, R., Relationship Marketing : Successful Strategies for the Age of the Customer, Addison-Wesley Published, Co., Inc, 1991, pp.65-79. 

  20. Startup Accelerator Programmes, A Practice Guide, Nesta, 2014, pp.16-23. 

  21. www.ghub.or.kr. 

  22. www.thebell.co.kr. 

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