최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국정보통신학회논문지 = Journal of the Korea Institute of Information and Communication Engineering, v.24 no.11, 2020년, pp.1451 - 1456
Depending on the size and complexity of the game, interest in game quality control is increasing. The quality of the game can be evaluated through fun and stability tests, and the player's satisfaction varies greatly accordingly. For the quality control of the game, Fun QA is in charge of testing to...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
E. S. Han, "The Guideline for Data Quality Assessment," Korea Data Industry Promotion Agency, vol. 1, no. 1, pp. 3-4, 2011.
Southeast Area SW Quality Competency Center, Small and medium-sized SW company SW Quality Management Guide, Busan, Busan Information Industry Promotion Agency, 2016.
NIPA, Software Quality Management Practice Guide, Gyeonggi, freelec, 2019.
Korea National Open University, Software Engineering, Seoul, Korea National Open University Press and Culture Center, 2020.
A. Anthropy, N. Clark, A Game Design Vocabulary, Gyeonggi, aconpub, 2015.
W. C. Jung, Game QA, the hidden helper of successful games, Seoul, Hanbit media, 2011.
J. Schell, The Art of Game Design. 2nd ed, Seoul, hongreung science publishing company, 2016.
wikipedia, Pareto principle, [Internet]. Available: https://ko.wikipedia.org/wiki/%ED%8C%8C%EB%A0%88%ED%86%A0_%EB%B2%95%EC%B9%99
C. S. Kim, Easy to learn software engineering, Seoul, Hanbit Academy, pp. 32-33, 2015.
Game Industry Development Institute, Game production process, Seoul, Jungilbooks, 2003.
D. S. Yong, A study on Game Design for applying fun factor, korea creative content agency, 2010.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
오픈액세스 학술지에 출판된 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.