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NTIS 바로가기한국콘텐츠학회논문지 = The Journal of the Korea Contents Association, v.20 no.2, 2020년, pp.96 - 104
박수빈 (충북대학교 빅데이터협동과정) , 최도진 (충북대학교 정보통신공학과) , 유재수 (충북대학교 정보통신공학과) , 복경수 (원광대학교 SW융합학과)
As consumers' consumption activities become more active due to the activation of online shopping malls, companies are conducting item trend analyses to boost sales. The existing item trend analysis methods are analyzed by considering only the activities of users in online shopping mall services, mak...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
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클릭 스트림 데이터란 무엇인가? | 클릭 스트림 데이터는 사용자가 웹 서비스를 이용할때 발생하는 검색 이동 경로를 알 수 있는 데이터이다[15]. 이를 이용하면 사용자의 방문 목적이나 관심 있는 페이지에 대한 접근이 가능하다. | |
온라인 쇼핑몰의 활성화의 장점은? | 온라인 쇼핑몰을 활성화로 인해 소비자들은 시간과 장소에 구애받지 않고 인터넷을 통해 원하는 상품을 검색하거나 구매할 수 있다. 온라인 쇼핑몰에서 소비자가 원하는 상품을 적재적소에 배치하여 구매자의 관심을 유도하는 것은 실질적인 구매와 연관이 되기 때문에 중요한 요소이다[1][2]. | |
온라인 쇼핑몰에서 소비자들의 관심 트렌드를 분석하여 상품판매에 활용하는 이유는? | 온라인 쇼핑몰을 활성화로 인해 소비자들은 시간과 장소에 구애받지 않고 인터넷을 통해 원하는 상품을 검색하거나 구매할 수 있다. 온라인 쇼핑몰에서 소비자가 원하는 상품을 적재적소에 배치하여 구매자의 관심을 유도하는 것은 실질적인 구매와 연관이 되기 때문에 중요한 요소이다[1][2]. 따라서 온라인 쇼핑몰에서 소비자들의 관심 트렌드를 분석하여 이를 상품 판매에 활용하고 있다[3-5]. |
W. Yanyan, "Empirical Analysis of Factors Influencing Consumers' Satisfaction in Online Shopping Agricultural Products in China," Journal of Electronic Commerce in Organizations, Vol.16, No.3, pp.64-77, 2018.
C. Ju, J. Wang, and G. Zhou, "The commodity recommendation method for online shopping based on data mining," Multimedia Tools and Applications, Vol.78, No.21, pp.30097-30110, 2019.
R. V. Karthik, S. Ganapathy, and A. Kannan, "A Recommendation System for Online Purchase Using Feature and Product Ranking," Proc. International Conference on Contemporary Computing, pp.1-6, 2018.
I. T. Afolabi, O. S. Makinde, and O. O. Oladipupo, "Semantic Web mining for Content-Based Online Shopping Recommender Systems," International Journal of Intelligent Information Technologies, Vol.15, No.4, pp.41-56, 2019.
V. Gala, V. Deshpande, I. Ferwana, and M. Milanova, "Product Sentiment Trend Prediction," Proc. International Conference on Social Computing and Social Media, pp.274-283, 2018.
https://www.twitter.com, 2019.10.10.
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M. Mathioudakis and N. Koudas, "Twittermonitor: trend detection over the twitter stream," Proc. ACM SIGMOD International Conference on Management of Data, pp.1155-1158, 2010.
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S. A. Gavhane, S. B. Bhadave, and K. Vengatesan, "Review on Latest Trending Topic Detection in Twitter With Stream Processing (Using Fission Pattern)," International Journal of Applied Evolutionary Computation, Vol.10, No.2, pp.43-47, 2019.
M. Ester, H. Kriegel, J. Sander, and X. Xu, "A density-based algorithm for discovering clusters in large spatial databases with noise," Proc. International Conference on Knowledge Discovery and Data Mining, pp.226-231, 1996.
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