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속성선택방법을 이용한 전기자동차 소셜미디어 데이터의 감성분석 연구
Exploring the Sentiment Analysis of Electric Vehicles Social Media Data by Using Feature Selection Methods 원문보기

디지털융복합연구 = Journal of digital convergence, v.18 no.2, 2020년, pp.249 - 259  

프란시스 조셉 코스텔로 (성균관대학교 경영대학) ,  이건창 (성균관대학교 글로벌경영학과)

초록
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본 연구는 전기자동차(EV)에 대한 소셜미디어 데이터를 기반으로 감성분석 (SA)과 속성선택 (FS)방법을 적용하여 전기자동차에 대한 일반 사람들의 의견을 보다 효과적이고 정확히 예측할 수 있는 새로운 방법론을 제안한다. 구체적인 방법은 다음과 같다. 첫째, 유튜브에 있는 전기자동차에 대한 일반 사람들의 의견을 추출하였다. 둘째, 분석의 효과성을 증대하기 위하여 카이 스퀘어, 정보획득량, 릴리프에프 등 세가지 속성선택 방법을 적용하였다. 그 결과 로지스틱 회귀분석서포트 벡터 머신 분류 기법에서 가장 의미있는 결과를 얻을 수 있다는 것이 확인되었다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

This study presents a recently obtained social media data set based upon the case study of Electric Vehicles (EV) and looks to implement a sentiment analysis (SA) in order to gain insights. This study uses two methods in order to fully analyze the public's sentiment on EVs. First, we implement a SA ...

주제어

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AI 본문요약
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문제 정의

  • Reducing this ‘curse’ is the role of feature selection (FS) and also explored within this study. Overall, this study looks to explore these three important area of machine learning within a social media dataset (in this paper electric vehicles is the chosen case study) in order to provide useful implications to future researchers interested analyzing public sentiment of a target technology.
  • Furthermore, this paper has shown that FS models necessary within a high-dimensional social media data set. This research has presented FS and classification models that have good potential to perform in multi-class classifications tasks and therefore this study can be used as a reference for other practitioners in the field to look into the use of these methodologies in greater detail when undertaking social media data analytics.
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