최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기大韓化粧品學會誌 = Journal of the society of cosmetic scientists of Korea, v.46 no.2, 2020년, pp.167 - 177
임병연 (피부과학 응용소재 선도기술 개발 사업단) , 박재홍 (더케이뷰티사이언스) , 안용찬 (더케이뷰티사이언스) , 김민주 (더케이뷰티사이언스)
In this study, we analyzed the growth factors and industrial role of cosmetics OEM·ODM enterprises that have played an important role in Korea's growth as the fourth-largest cosmetics exporter in the world. Since the OEM industry was first introduced to Korea by Kolmar Korea in 1990, the indu...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
핵심어 | 질문 | 논문에서 추출한 답변 |
---|---|---|
국내 화장품 업계에 OEM⋅ODM이 도입된 것은 언제부터인가? | 국내 화장품 업계에 OEM⋅ODM이 도입된 것은 1990년일본콜마와 합작으로 한국콜마가 출범하면서부터다. 한국콜마는 처음에는 OEM 사업만 했지만 2년 뒤 중앙연구소를 설립하며 ODM 사업을 시작한다. | |
국내에서 화장품 수출이 차지하는 비중의 수치변화는 어떠한가? | 2018년 한국의 화장품 수출은 62억 6,019만 달러(6조8,890억 원)로 세계 4위로 부상하였다. 국내 수출에서 차지하는 비중도 2000년 0.54%에서 2018년에는 1.04%로 증가하였으며, GDP에서 차지하는 비중은 2000년 0.06%에서2018년에는 0. | |
한국콜마가 ODM전문기업으로 거듭날 수 있었던 이유는 무엇인가? | 한국콜마는 처음에는 OEM 사업만 했지만 2년 뒤 중앙연구소를 설립하며 ODM 사업을 시작한다. 기업 설립 초반부터 기술개발에 중점을 두어 직원의 30% 이상을 연구원으로 채우고 연매출의 5% 이상을 신기술 연구에 투자하며 R&D역량을 키워 나갔다. 그 결과 전체 매출의 95% 이상이ODM 사업에서 발생할 만큼 ODM 전문기업으로 거듭났다. |
KHIDI, Cosmetic industry analysis report, Korea Cosmetic Association; Ministry of Food and Drug Safety; Korea Customs Service, Import and Export Statistics (2000-2019).
KHIDI, Cosmetic industry analysis report (2019).
Korea Trade Insurance Corporation, Analysis of domestic and foreign cosmetics industry trends (2018. 6).
T. W. Ahn, Consignment manufacturing of cosmetics in domestic market, Journal of the Korean Society of Pharmaceutical Regulatory Sciences, Korean Society of Pharmaceutical Regulatory Sciences, 3(1.2), 49 (2008).
J. H. Byun, J. S. Shin, From cosmetic companies without faces to beauty and health groups: Kolmar Korea, Asan Entrepreneurship Review, The Asan Nanum Foundation (2017).
J. D. Park, M. S. Yoo, Cosmetics ODM third wave: Global brand, Hana Financial Investment Co. Ltd. (2016).
Maeil Business News Korea, 2014. 7. 28
Korea Marketing News, 4. 22. (2011).
H. E. Kim, H. S. Ryou, A case study on Kolmar Korea Inc. in cosmetic OEM.ODM industry, Korean Business Education Review, Korea Association of Business Education, 31(2), 279 (2016).
China's local business results are excluded.
J. D. Park, M. S. Yoo, Cosmetics ODM third wave: Global brand, Hana Financial Investment Co. Ltd. (2016).
Ministry of Trade, Industry and Energy, 2016 Basic cosmetics industry competitiveness survey (2016).
S. W. Yoo, OEM.ODM market forecast, Cosmetics Yearbook, Beautynury (2016).
H. E. Kim, H. S. Ryou, A case study on Kolmar Korea Inc. in cosmetic OEM.ODM industry, Korean Business Education Review, Korea Association of Business Education, 31(2), 279 (2016).
J. Y. Kim, Analysis of key success factors: The Cosmax case, 2014 Success Story, Industrial Bank of Korea, 96 (2014).
KHIDI, Cosmetics manufacturing and distribution survey (2015).
Korea Trade Insurance Corporation, Analysis of domestic and foreign cosmetics industry trends (2018. 6).
Ministry of Trade, Industry and Energy, 2016 Basic cosmetics industry competitiveness survey (2016).
J. Y. Ahn, K-ODM towards global standard, Industrial Bank of Korea (2018).
KHIDI, Cosmetic industry analysis report (2019).
The sales of the cosmetics division(individual basis) were the only two companies that showed double-digit growth, with Kolmar Korea's \891.9 billion(up 30.8% compared to the previous year) and Cosmax's \6,794 billion(up 28.6% compared to the previous year).
JoongAng Ilbo, 5. 20. (2019).
COS'IN, 6. 21. (2019).
Korea Trade Insurance Corporation, Analysis of domestic and foreign cosmetics industry trends (2018. 6).
COS'IN, 6. 21. (2019).
T. W. Ahn, Consignment manufacturing of cosmetics in domestic market, Journal of the Korean Society of Pharmaceutical Regulatory Sciences, Korean Society of Pharmaceutical Regulatory Sciences, 3(1.2), 49 (2008).
J. D. Park, M. S. Yoo, Cosmetics ODM third wave: Global brand, Hana Financial Investment Co. Ltd, (2016).
H. Y. Lee, Cosmetic industry to see, hear and feel (ODM), Leading Research Center (2012).
CNC News, 3. 8. (2019).
H. Y. Lee, Cosmetic industry to see, hear and feel (ODM), Leading Research Center (2012).
G. J. Cho, Ways to overcome risk factors for sustainable growth of the domestic cosmetic industry, Weekly KDB Report (2016).
J. D. Park, M. S. Yoo, Cosmetics ODM third wave: Global brand, Hana Financial Investment Co. Ltd. (2016).
E. J. Go, Competition in the global beauty industry is changing, LG Economic Research Institute (2017).
J. D. Park, M. S. Yoo, Cosmetics ODM third wave: Global brand, Hana Financial Investment Co. Ltd. (2016).
Daily Hankook, 2. 20. (2018).
Ministry of Trade, Industry and Energy, 2016 Basic cosmetics industry competitiveness survey (2016).
MunHwa Ilbo, 5. 2. (2019).
Beautynury, 4. 17. (2019).
Cosmetic Mania News, 9. 29. (2010).
Cosmetic Mania News, 9. 29. (2010).
JoongAng Ilbo, 5. 20. (2019).
J. D. Park, M. S. Yoo, Cosmetics ODM third wave: Global brand, Hana Financial Investment Co. Ltd. (2016).
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
Free Access. 출판사/학술단체 등이 허락한 무료 공개 사이트를 통해 자유로운 이용이 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.