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AI의 음성 디자인에서 고려해야 할 감성적 요소 및 국가별 음성 트랜드에 관한 연구 - 핀란드와 노르웨이의 전문가 인뎁스 인터뷰를 중심으로
Research on Emotional Factors and Voice Trend by Country to be considered in Designing AI's Voice - An analysis of interview with experts in Finland and Norway 원문보기

한국융합학회논문지 = Journal of the Korea Convergence Society, v.11 no.9, 2020년, pp.91 - 97  

남궁기찬 (국민대학교 산학협력단)

초록
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사용자와의 인터랙션이 가능한 음성 기반의 인터페이스AI 기술의 발달에 따라 사용이 확대되고 있다. 하지만, 현재까지의 음성 기반 인터페이스에 대한 연구는 음성 인식의 정확성 향상 등 기술적인 연구들이 대부분이었다. 이렇다 보니, 대부분의 음성 기반 인터페이스의 목소리는 차별화된 감성을 제공하지 않으며 획일화되어 있다. 본 연구에서는 AI 인터페이스의 음성에 적합한 감성 요소를 더하는 것을 목적으로 한다. 이를 위해 음성 인터페이스 디자인에서 고려되어야 할 감성적 요소를 도출하였다. 또한, 국가별로 차이를 보이는 보이스 트렌드를 조사하였다. 본 연구를 위해 자국의 언어를 독립적으로 사용하는 핀란드와 노르웨이, 두 국가의 음성 산업 전문가들과 인터뷰를 진행하였다.

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

Use of voice-based interfaces that can interact with users is increasing as AI technology develops. To date, however, most of the research on voice-based interfaces has been technical in nature, focused on areas such as improving the accuracy of speech recognition. Thus, the voice of most voice-base...

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AI 본문요약
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문제 정의

  • Therefore, this study seeks to derive emotional factors of judgment to select the voice of the voice-based interface from a user-centered design perspective and to determine whether there is a voice preference due to cultural differences in each country. To this end, we interviewed experts in the voice industry in Finland and Norway, as representatives of countries that use their own languages.
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