최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기대한지구과학교육학회지 = Journal of the Korean society of earth science education, v.14 no.3, 2021년, pp.277 - 291
This study is to implicate for analyzing the expertise of Education for Sustainable Development (ESD) dealing with science-related social issues by reorganizing educational materials on climate crisis topics and analyzing in-depth class performance preparation and actual class by pre-service science...
교육부 보도자료(2021. 11. 24). 2022 개정교육과정 총론 주요사항 시안. 교육부.
기상청(2019). IPCC 특별보고서 해설. 기상청.
김도훈, 한경희, 장덕호(2016). 2045 미래사회 인재상 및 핵심 과학역량 마일스톤 연구. 한국과학창의재단.
모경환, 김웅, 박현화, 이한나(2010). 지속가능발전교육역량 개발 프로젝트-초등학교 ESD 수업 모듈. 중학교 ESD 수업 모듈. 유네스코한국위원회.
박미향(2017). 상호동료교수법을 이용한 기본간호학 실습 교육이 간호대학생의 자기효능감, 간호술 수행자신감, 실습만족도에 미치는 효과. 학습자중심교과교육연구, 17(22), 785-804.
법제처 국가법령정보센터(2021). 교육기본법 제 22조의 2 [시행 2021. 9. 24.] [법률 제18456호, 2021. 9. 24. 일부개정].
서울특별시교육청(2020). 논쟁과 더불어 살아가기(교사연수자료). 서울특별시교육청.
손연아(2016). 사회적 책임을 접목하기 위한 과학교육의 구조 및 지속가능발전교육과의 통합교육 전략 제안. 교육문화연구, 22(6), 279-312.
손연아(2018). 통합성의 관점에서 본 지속가능발전교육실천 교사연구회 적용 수업모델 분석. 교육문화연구, 24(1), 75-95.
손연아, 김덕준, 김성훈, 오인진, 지덕영, 배경석(2020). STEAM-Maker 교육기반 주제중심 융합수업 프로그램 개발. 경기도교육청.
송진웅, 강석진, 곽영순, 김동건, 나지연, 도종훈, 박성춘, 손연아, 손정우, 오필석, 이준기, 이현정, 임혁, 정대홍, 정용재(2019). 미래세대과학교육표준(단계별 수행기대) 개발, 현장적용 실행방안 도출 및 지표 개발연구. 교육부/한국과학창의재단.
유네스코한국위원회(2007). 지속가능발전교육을 위한 교사 지침서. 유네스코한국위원회 유엔지속가능발전교육통영센터.
장미정(2020). 학습자 상호동료교수 활동을 활용한 한국어 어휘 및 문법 교육 연구. 한국학연구, 72, 213-239.
전국시도교육감협의회(2020a). 기후위기.환경재난 시대, 교육의 대전환을 위한 비상선언. 전국시도교육감협의회.
전국시도교육감협의회(2020b). 기후위기.환경재난 시대, 학교환경교육 활성화 방안 연구. 전국시도교육감협의회.
Eilam, E., & Trop, T. (2010). ESD pedagogy: A guide for the perplexed. The Journal of Environmental Education, 42(1), 43-64.
Ginsburg-Block, M., & Fantuzzo, J. (1997). Reciprocal peer tutoring: An analysis of "teacher" and "student" interactions as a function of training and experience. School Psychology Quarterly, 12(2), 134-149.
King, A., Staffieri, A., & Adelgais, A. (1998). Mutual peer tutoring: Effects of structuring tutorial interaction to scaffold peer learning. Journal of Educational Psychology, 90(1), 134-152.
OECD (2019). OECD future of education and skills 2030: Conceptual learning framework. OECD.
Pigott, H. E. (1986). The effects of reciprocal peer tutoring and group contingencies on the academic performance of elementary school children. Journal of Applied Behavior Analysis, 19(1), 93-98.
Rittschof, K. A., & Griffin, B. W. (2001). Reciprocal peer tutoring: Re-examining the value of a cooperative learning. Educational Psychology, 21(3), 313-331.
Sleurs, W. (Ed.). (2008). Competencies for ESD teachers-A framework to integrate ESD in the curriculum of teacher training institutes. CSCT Publications.
UN (2018). The sustainable development goals report. United Nations.
UN (2019). UN human rights report. United Nations Human Rights Office of the High Commissioner.
UN-ESC (2011). Holistic approach integrative thinking and practice. United Nations.
UNESCO (2012). Shaping the education of tomorrow: 2012 full-length report on the UN decade of education for sustainable development. UNESCO.
UNESCO (2017). Education for sustainable development goals: Learning objectives. UNESCO.
UNESCO (2020). Global Education Monitoring (GEM) report 2020. UNESCO.
UNESCO (2021). Getting every school climate-ready: How countries are integrating climate change issues in education. UNESCO.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
오픈액세스 학술지에 출판된 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.