최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국콘텐츠학회논문지 = The Journal of the Korea Contents Association, v.21 no.2, 2021년, pp.386 - 394
이승복 (춘천교육대학교 영어교육과) , 윤택남 (춘천교육대학교 영어교육과)
This study aims to investigate the class satisfaction of the students enrolled in between a primary and secondary teacher's college, and to identify any statistical differences among the class satisfaction factors. In order to answer these questions, a survey of 50 questionnaires were distributed to...
배성근, "e-Learning 활성화를 통한 국가인적자원개발 추진전략," 교육인적자원부 부산광역시교육청, 2005.
L. Gillbert and D. R. Moore, "Building interactivity into web courses: tools for social and instructional interaction," Educational Technology, Vol.38, No.3, pp.29-35, 1998.
M. G. Alzahrani, "The Effect of Using Online Discussion Forums on Students' Learning," Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, Vol.16, No.1, pp.164-176, 2017.
H. Choi and M. Choi, "Analysis of satisfaction and seeking for improvement way about cyber instruction in university," The Journal of Sciences and Arts, Vol.7, pp.1-23, 2006.
서구원, "온라인 강의 만족도와 추천의도에 영향을 미치는 요인," 사이버교육연구, 제5권, 제2호, pp.159-178, 2011.
J. A. Gray and M. DiLoreto, "The effects of student engagement, student satisfaction, and perceived learning in online learning environments," International Journal of Educational Leadership Preparation, Vol.11, No.1, pp.1-40, 2016.
R. Bates and S. Khasawneh, "Self-efficacy and college students' perceptions and use of online learning systems," Computers in Human Behavior, Vol.23, No.1, pp.175-191, 2007.
정은아, "대학 교양강좌로서 온라인 창의성 교육의 가능성 탐색-온.오프라인 창의성 강의 효과 비교: 과제가치, 몰입, 강의만족, 학업성취를 중심으로," 아시아교육연구, 제9권, 제3호, pp.29-61, 2008.
T. Nguyen, "The effectiveness of online learning: Beyond no significant difference and future horizons," MERLOT Journal of Online Learning and Teaching, Vol.11, No.2, pp.309-319, 2015.
강현화, 김미경, 김혜경, "사이버강의에 대한 재학생의 요구 및 만족도 조사," 학생생활연구, 제8권, pp.71-105, 2003.
김수진, "온라인 스페인어 교육에서 교수실재감과 학습만족도와의 상관관계 분석을 통한 교수실재감 강화전략," 중남미연구, 제38권, 제3호, pp.69-98, 2019.
최자경, 대학생의 교양체육에 대한 인식과 수업만족도에 관한 연구, 연세대학교, 석사학위논문, 2002.
김홍선, 중.고등학생의 체육수업 만족도에 관한 연구, 석사학위논문, 한국교원대학교, 2003.
P. N. Chou, "Effect of students' self-directed learning abilities on online learning outcomes: Two exploratory experiments in electronic engineering," International Journal of Humanities and Social Science, Vol.2, No.6, pp.172-179, 2012.
김미은, 김민정, 오예인, 정수연, "코로나19(COVID-19)로 인한 온라인 강의 대체가 간호 대학생의 학습동기, 교수와 학생의 상호작용 및 온라인 수업만족도에 미치는 영향," 학습자중심교과교육연구, 제20권, 제17호, pp.519-541, 2020.
B. Landrum, J. Bannister, G. Garza, and S. Rhame, "A Class of One: Students' Satisfaction with Online Learning," Journal of Education for Business, Vol.1, pp.1-7, 2020.
E. Lin and C. H. Lin, "The Effect of Teacher Student Interaction on Students' Learning Achievement in Online Tutoring Environment," International Journal of Technical Research and Applications, Vol.22, No.2, pp.19-22, 2015.
B. Means, Y. Toyama, R. Murphy, and M. Baki, "The effectiveness of online and blended learning: A meta-analysis of the empirical literature," Teachers College Record, Vol.115, No.3, pp.1-47, 2013.
Y. Bentley, H. Selassie, and A. Shegunshi, "Design and Evaluation of Student-focused eLearning," Electronic Journal of E-Learning, Vol.10, No.1, pp.1-12, 2012.
이쌍철, 김정아, "학생의 온라인수업 만족에 영향을 주는 요인 분석," 교육행정학연구, 제36권, 제2호, pp.115-138, 2018
교육부, 2020년 1학기 원격수업 운영 만족도 조사, 2020. https://forms.gle/cneQ8hK4g3G2ipKd9
상지대학교, 온라인강의 만족도 조사, https://caam.sangji.ac.kr/main/mainPage.do, 2020.
한국교육학술정보원, 대학이러닝지원센터 온라인 강의 콘텐츠 운영에 대한 만족도 설문, http://www.kocw.net/home/survey2.do, 2015.
한양대학교, 온라인 영어전용강좌 학습자 설문 조사, http://research.joongang.com/survey.php?actv&id09-9-2283, 2009.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.