최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국콘텐츠학회논문지 = The Journal of the Korea Contents Association, v.21 no.2, 2021년, pp.594 - 603
이은철 (백석대학교)
This study explored the moderating effects of task difficulty for flow, learning motivation, and interesting in distant PBL classes of pre-service teachers. For this, the research model was constructed by analyzing previous studies. The research model verification was conducted by 105 students of ta...
교육부, "처음으로 초.중.고.특 신학기 온라인 개학 실시," 교육부 보도 자료, 2020.03.31.
G. S. Selcuk and K. Un. Acikgoz, "The Effects of Learning Strategy Instruction on Achievement, Attitude, and Achievement Motivation in a Physics Course," Res Sci Educ, Vol.41, pp.39-62, 2011.
E. L Deci, Intrinsic motivation, New York: Plenum Press, 1975.
M. Csikszentmihalyi, Beyond boredom and anxiety, San Francisco; Jossy Bass, 1975.
박경숙, 오인수, "자기결정성동기 및 자기효능감이 학습몰입에 미치는 영향:영어교과흥미의 매개효과를 중심으로," 교과교육학연구, 제20권, 제4호, pp.295-305, 2016.
J. Gyllenpalm, "Inquiry and flow in science education," Cultural Studies of Science Education Vol.13, pp.429-435, 2018.
김희정, 송인섭, "중.고등학생의 교사-학생관계, 학습동기 변인, 학습몰입 간의 관계 모형 검증," 교육심리연구, 제27권, 제2호, pp.409-429, 2013.
W. Ahmed, "Motivation and Self-Regulated Learning: A Multivariate Multilevel Analysis," International Journal of Psychology and Educational Studies, Vol.4, No.3, pp.1-11, 2017.
남선우, 이은철, 이성아, "교회교육활동 효과성 측정을 위한 청소년 교회교육 프로그램 흥미수준 측정 도구 개발," 기독교교육논총, 제54집, pp.243-275, 2018.
양유정, "비구조화 복잡과제 학습에서 협력학습 방식이 인지부하 및 학습성과에 미치는 효과," 교육공학연구, 제29권, 제4호, pp.909-936, 2013.
정영란, 최혜숙, 장기완, "문제중심학습(PBL)에서 성찰일지 작성의 효과," 대한구강보건학회지, 제34권, 제3호, pp.444-450, 2010.
G. C. Ruel, A. Nauta, and N. Bastiaans, Free-riding and team performance in project education, University of Groningen, 2003.
장경원, "온라인 PBL에서 학습자들의 문제해결 활동특성 분석," 교육정보미디어연구, 제12권, 제3호, pp.33-63, 2006.
G. Hagay and A. B. Tsabari, "AStrategy for Incorporating Students' Interests Into the High-School Science Classroom," Journal of Research in Science Teaching, Vol.52, No.7, pp.949-978, 2015.
K. D. Wood, "Motivating student interest with the Imagine, Elaborate, Prediet, and Confirm (IEPC) strategy," The Reading Teacher, Vol.58, No.4, pp.346-357, 2004.
P. R. Pintrich, D. A. F. Smith, T. Garcia, and W. J. McKeachie, A manual for the use of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ). Ann Arbor: National Center for Research to Improve Postsecondary Teaching and Learning, The University of Michigan, 1991.
김아영, 탁하얀, 이채희, "성인용 학습몰입 척도 개발 및 타당화," 교육심리연구, 제24권, 제1호, pp.39-59, 2010.
류지헌, 임지현, "인지부하 측정을 위한 구인의 탐색 및 타당화," 교육정보미디어연구, 제15권, 제2호, pp.1-27, 2009.
김주환, 김민규, 홍세희, 구조방정식모형으로 논문쓰기, 커뮤니케이션북스, 2013.
Z. Zhou, "On the Relationship of Students' English Learning Beliefs and Learning Strategy in the University," Journal of Language Teaching and Research, Vol.9, No.1, pp.175-180, 2018.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.