$\require{mediawiki-texvc}$

연합인증

연합인증 가입 기관의 연구자들은 소속기관의 인증정보(ID와 암호)를 이용해 다른 대학, 연구기관, 서비스 공급자의 다양한 온라인 자원과 연구 데이터를 이용할 수 있습니다.

이는 여행자가 자국에서 발행 받은 여권으로 세계 각국을 자유롭게 여행할 수 있는 것과 같습니다.

연합인증으로 이용이 가능한 서비스는 NTIS, DataON, Edison, Kafe, Webinar 등이 있습니다.

한번의 인증절차만으로 연합인증 가입 서비스에 추가 로그인 없이 이용이 가능합니다.

다만, 연합인증을 위해서는 최초 1회만 인증 절차가 필요합니다. (회원이 아닐 경우 회원 가입이 필요합니다.)

연합인증 절차는 다음과 같습니다.

최초이용시에는
ScienceON에 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 로그인 (본인 확인 또는 회원가입) → 서비스 이용

그 이후에는
ScienceON 로그인 → 연합인증 서비스 접속 → 서비스 이용

연합인증을 활용하시면 KISTI가 제공하는 다양한 서비스를 편리하게 이용하실 수 있습니다.

[국내논문] Prediction of elementary school academic performance abilities for young children's academic abilities and preparation for learning, which the mothers and the teachers rated 원문보기

The International journal of advanced culture technology, v.9 no.1, 2021년, pp.136 - 142  

Lee, Kyoung-Jin (Dept. of Early Childhood Education, Chungang Univ.) ,  Park, Ji-Hee (Dept. of Child-care and Education, Masan Univ.)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

This study was conducted by researchers to compare the differences between the ratings of mothers and teachers on young children's academic ability and learning ability, and to confirm their influence on elementary school academic performance ability. This study was conducted using data from the 7th...

주제어

표/그림 (4)

AI 본문요약
AI-Helper 아이콘 AI-Helper

* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.

문제 정의

  • In this study, researchers try to compare whether there is a difference between the ratings of the mothers and the teachers on the academic ability and learning ability in young children. Next, researchers would like to examine the degree of prediction of the young child's academic ability and learning preparation, which were rated by the mothers and the teachers, on the academic performance of elementary school.
본문요약 정보가 도움이 되었나요?

참고문헌 (10)

  1. L. M. Barnett, S. Vazou, G. Abbott, S. J. Bowe, L. E. Robinson, N. D. Ridgers, and J. Salmon, "Construct validity of the pictorial scale of perceived movement skill competence," Psychology of Sport and Exercise, Vol. 22, pp. 294-302, 2016, https://doi.org/10.1016/j.psychsport.2015.09.002 

  2. Y. S. Kwag, "A critical approach to the positions of mother and teacher in early childhood education," Korean Journal of Early Childhood Education, Vol. 28, No. 6, pp. 47-64, 2008, https://doi.org/10.18023/kjece.2008.28.6.003 

  3. K. S. Chung, and K. M. Koo, "Agreement and differences on mothers and teachers ratings of young childrens ADHD symptoms," The Journal of Korea Open Association for Early Childhood Education, Vol. 14, No. 2, pp. 317-338, 2009. 

  4. Y. J. Jang, "The Effect of Mother and Teacher Reported Peer Interaction to Receptive/Expressive Vocabulary of 3 and 5 years old Children," Early Childhood Education Research and Review, Vol. 22, No. 4, pp. 123-140, 2018, https://doi.org/10.32349/ECERR.2018.08.22.4.123 

  5. R. Gomez, "Australian parent and teacher ratings of the DSM-IV ADHD symptoms: differential symptom functioning and parent-teacher agreement and differences," Journal of Attention Disorders, Vol. 11, No. 1, pp. 17-27, 2007, https://doi.org/10.1177/1087054706295665 

  6. J. H. Park, and Y. J. Kim, "A Study on the Daily Stress of Young Children and the Differences in the Perception of Parents and Teachers about their Children's Language, Cognition, Social and Emotional Developmental Stages with Moderating Effects of Self-regulation," Journal of Future Early Childhood Education, Vol. 23, no. 4, pp. 407-425, 2016, https://doi.org/10.22155/JFECE.23.4.407.425 

  7. S. Y. Lee, and C. K. Yum, "The Study of Infant Temperament between Mother and Teacher," Journal of Research in Curriculum and Instruction, Vol. 11, No. 1, pp. 257-275, 2007. 

  8. H. S. Lee, "A Study on the Relations Between Mothers' and Teachers' Perception of Temperament and Child's Adjustment to Preschool," Korean Journal of Child Studies, Vol. 15, Issue. 2, pp. 117-128, 1994. 

  9. D. A. Murphey, and C.E. Burns, "Development of a comprehensive community assessment of school readiness," Early Childhood Research and Practice, Vol. 4, No. 2, pp. 1-8, 2002. 

  10. U. H. Rhee, J. R. Lee, M. S. Kim, and H. J. Jun, "A Longitudinal Study on Early School Adjustment and the Academic Performance of Children in Low-Income Families," Korean Journal of Child Studies, Vol. 31, Issue, 1, pp. 65-82, 2010. 

관련 콘텐츠

오픈액세스(OA) 유형

GOLD

오픈액세스 학술지에 출판된 논문

이 논문과 함께 이용한 콘텐츠

저작권 관리 안내
섹션별 컨텐츠 바로가기

AI-Helper ※ AI-Helper는 오픈소스 모델을 사용합니다.

AI-Helper 아이콘
AI-Helper
안녕하세요, AI-Helper입니다. 좌측 "선택된 텍스트"에서 텍스트를 선택하여 요약, 번역, 용어설명을 실행하세요.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.

선택된 텍스트

맨위로